Download snelheid newsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisperTT

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Hallo

Ik download van nieuws groepen met grabit of newsleecher dan wel altzbin.
Ik heb een 20 mb connection van orange, nu weet ik dat ik die 20 mb niet zal halen waar ik woon.
Echter als ik begin te downloaden dan loopt de download snelheid op tot 1500KB/s en loopt dan langzaam af, hij blijft even steken op zo'n 950 KB/s maar gaat dan naar +-850 KB/s en blijft rond die snelheid steken.
Ik heb ooit met mijn Vista ultimate 64 bits de download gehad op +- 1050KB/s en dat vond ik een mooie snelheid.
Nu heb ik XP alswel Vista beide opnieuw geinstalleerd (had en heb weer een dualboot) en kom dus niet zo hoog.
Is het mischien zo dat orange net als chello de snelheid voor nieuws groepen afklemt of kan het komen door de newsgroep zelf? (bij eweka had newsreader13.nl en nu newsreader95.nl)
Is er mischien een Connection booster of iets dergelijks (dan wel setting) om de snelheid weer wat hoger te krijgen?
Ik heb de booster van trackzapper.com gevonden maar die schijnt het niet de doen op mijn versie van vista , krijg steeds melding trackzapper werkt niet meer en gaat dan naar een oplossing zoeken totdat het gewoon weg is.
Wie o wie want het lijkt mij dat ik sneller kan zeker omdat hij in het begin (eerste 10 sec) tot rond de 1500KB komt

De snelheid van je verbinding is van heel factoren afhankelijk.

Je zegt zelf al dat je alles opnieuw hebt geinstalleerd.
Het eerste wat je kan doen is lokaal al je netwerkverbindingen optimaliseren.
Zowel xp als vista slokt al gauw 20% van je bandbreedte op, die kan je instellen op 0 om zo al meer bandbreedte te creeren.
Daarnaast kan je kijken of je je netwerkkaart zodanig kan configureren om de snelheid te bevorderen.
Meer kan je eigenlijk niet meer doen.

Succes.

Begrijp ik het goed en gebruik je nu geen payserver zoals bijvoorbeeld Eweka?

Als dat inderdaad zo is dan klemt je huidige provider de snelheid inderdaad af. Een payserver is altijd een pré als je met nieuwsgroepen download en kost je maar €7.50 per maand. Iets wat je dubbel en dwars terug verdient in de vorm van een hoge en vooral stabiele snelheid.

Laatst bewerkt:
jazeker gebruik ik eweka!:D

Maar ik weet dat zelfs als je eweka of een andere payserver gebruikt dat chello dan nog de verbinding afknijpt, ben dus benieuwd of orange dat ook doet.
Zal hun wel eens mailen om te vragen, maar mails worden meestal pas na een week of 6 beantwoord

Bij mij is ook de downloadsnelheid gekelderd bij de newsgroepen.
Dacht eerst dat het aan de livebox lag, maar orange garandeerde mij dat zij de snelheid niet knijpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan