Download snelheid speedtouch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalS

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
Hallo,

Misschien een rare vraag, maar ik wil de snelheid van de speedtouch 510 modem verlagen. Weet iemand misschien waar ik dat kan doen?

Om meteen antwoord te geven op de vraag waarom ik dit wil doen. Ongeveer sinds een jaar valt de verbinding van tijd tot tijd weg (xDSL linestate down). Voor mijn gevoel sinds planet de snelheid verhoogt heeft. Nu heb ik het idee dat de modem de volledige snelheid soms niet goed kan verwerken. Kabels etc heb ik al eens vervangen, maar probleem blijft bestaan. Dus nu maar eens de snelheid van de modem verlagen. Hij zit nu op:
downstream: 3072 kbit/s, upstream: 512 kbit/s

Misschien moet je van planet een ander modem krijgen.

Is Planet in jouw omgeving soms naar ADSL2+ gegaan?
Als dat het geval is, zal je een modem die daarmee om kan gaan moeten aanschaffen.

Ik heb nergens bericht van gekregen dat ze zijn overgegaan op ADSL2.
Dit zouden ze dan toch wel laten weten?
En eveneens dat de speedtouch 510 hier niet mee zou om kunnen gaan?

Je zou het wel denken.
Misschien interessant om even te gaan informeren?

Vreemd is dan wel dat bij het informeren bij Planet hoe het kan dat die ADSL linestate steeds down gaat...ze alleen maar met antwoorden komen als check je kabels, update je drivers in de modem...terwijl ze dat dan vergeten.

Ik ga ze meteen eens mailen...

Denk niet dat het een kwestie van vergeten is.............................

Nou, ik heb ze gemaild met de vraag of het misschien aan ADSL2 kan liggen. Maar als dat zo is..naja, ik heb ze al ongeveer een half jaar geleden gemaild met hetzelfde probleem. Toen als oplossing gekregen dat het aan de bekabeling zou liggen...

Hij zit nu op:
downstream: 3072 kbit/s, upstream: 512 kbit/s
Dit gaat toch om een dit Plantet abonnement? Dat werkt ook prima op mijn oude Etech modem/router todat deze het begaf.
Ik denk ook dat niet dat je naar compatibiliteitsproblemen moet zoeken maar toch misschien iets meer in de richting van nieuwe firmware? Misschien vertoond te splitter mankementen?

Ja, dat abbo is het.
Ik heb de splitter er tussen uitgehaald en dus de ingang rechtstreeks op de modem, maar probleem hier blijft gewoon.
Weet niemand zo of en hoe ik de snelheid van de modem omlaag kan instellen?
Moet dat via de instellingen van de modem zelf (10.0.0.138) of eventueel via instellingen op de computer zelf?

Van Planet heb ik nog geen antwoord.

Pff..wat zei ik ook alweer over dat bedrijf?
Het antwoord van Planet was dat ik waarschijnlijk de usernaam of het password verkeerd heb ingevuld..... :S

Na drie dagen antwoord..en dan zo'n antwoord! Maar teruggemaild dat dat de vraag niet was. Dat ik wél verbinding heb, maar dat die van tijd tot tijd wegvalt en of het misschien aan de speedtouch kan liggen.

Op hoop van zegen maar weer..

Zo, daar ben ik weer.
Hopelijk is het probleem opgelost.
Dit overigens na heeeel veel mailen...heel vaak bellen en nog veel vaker doorverbonden te worden.

In het kort komt de oplossing hierop neer:

De centrale kon de 3 Mb snelheid niet aan. De KPN heeft handmatig de snelheid van 3Mb terug gebracht naar 1,5Mb. Waardoor de modem zich niet steeds 'in het zweet' hoeft te werken om die 3Mb te kunnen halen.
Het eerste wat die aardige (NIET cynisch bedoelt) mijnheer van KPN zei, was dat de snelheid te hoog was. Precies wat ik in elk mailtje naar Planet heb geschreven, maar waar totaal niet op gereageerd is. Pas als de centrale omgebouwd is naar ADSL2 zou de lijn en de modem de snelheid van 3Mb weer aankunnen zonder onderbrekingen.

Nu hoef ik alleen nog mijn abbo bij Planet om te zetten EN abbo geld voor een jaar terug te vragen. Lijkt me logisch..toch? :)

Mooi om te weten, en nu maar hopen dat het omzetten van het abonnement lukt. :)

Het ligt ook niet zozeer aan de modem.
De modem moet snelheden tot 8Mb aankunnen. Maar modem die een snelheid van 3Mb wil in combinatie met een centrale die nog geen ADSL2 aankan...is blijkbaar geen goede combinatie.

O sorry,
Ik had niet het alle posts gelezen ;)

Maar bedankt voor de informatie :)!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan