Download snelheid versnellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo6

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hi,

Is er een manier hoe ik mijn download snelheid te verbeteren?

Greetz,Rambo

Je kan niet sneller dan de hoeveelheid bandbreedte die je provider je geeft.
Tenzij je met een downloadprogramma werkt zoals Limewire en dergelijke maar dat loopt zeer uiteen dus ik weet niet precies wat je bedoeld.

Ik wil met GraBit sneller downloaden, ik heb Eweka en haal nu zo'n 700-800 kb/s. Kan ik dit dan versnellen?

Nee. Dat ligt aan het abonnement wat jij bij je provider hebt.
Des te sneller je abbo des te sneller Grabit gaat. Eweka heeft geen beperking verder.

Ik heb 20 mb/s Speedlinq (Telfort volgens mij..) 750 kb/s op een test op internet.. klopt het dan? :eek:

Die 20 MB is niet van Telfort neem ik aan? Maar van je router of modem?
Het gaat om het soort abbo welke je bij Telfort hebt, weet je dat?
En als een speedtest op internet al niet hoger gaat dan 750 KB dan kom je met Grabit ook niet hoger.

Voorbeeld, ik heb het duurste pakket bij Ziggo en haal ongeveer 2200 KB met Grabit.

Volgens mij moet je dan veel sneller gaan maar ik ben niet zo'n ster in het omrekenen eerlijk gezegd. Wacht even af.....

Omrekenen doe ik op dezelfde manier als op Tweakers sommige poster doen: ik deel het (grofweg) door 10, om bits naar bytes om te rekenen (inclusief overhead).

Dus als je 20 Mbit /s hebt, en je deelt dat door 10, dan betekent dat dat je (in theorie) 2 MBytes /s download zou kunnen halen.

Natuurlijk zijn daar een aantal factoren die het negatief kunnen beïnvloeden:
1. Afstand tot wijkcentrale
2. Bezetting en capaciteit van de backbone (dus het netwerk vanaf de wijkcentrales)
3. Lijnstoringen
4. Overboeking door de provider (dus geen gegarandeerde bandbreedte).
etc.

Tijs.

Hoe vertaald zich dit naar de 800 KB/S die TS haalt bij Grabit?

Klopt dit?
Ik heb een 16.000 kbit verbinding bij Ziggo en haal dus met Grabit ongeveer 2200 KB/S

Laatst bewerkt:
800 Kbytes zou (met mijn rekenmethode) inhouden een download-snelheid van 8 MBit /s.

De topic-starter heeft echter 20 Mbit /s, dus de behaalde snelheid van 800 KBytes /s is bepaald geen hoogvlieger.............

@Raymond: Jij haalt echt het maximum eruit met je Ziggo abonnement: 16 Mbit /s zou met mijn grove rekenmethode een download-snelheid van ongeveer 1.6 MBytes /s opleveren. Jij haalt echter meer. Prijs je gelukkig! :)

Tijs.

Ik zat hiervoor op een lagere snelheid maar ben pas over gegaan naar All in One en nu heb ik dit dus. Maar goed, rambo heeft dus een probleem want hij haalt zijn snelheid niet en ook niet met een speedtest. Kan eventueel aan een router liggen maar ik zou eerder contact opnemen met Telfort......
Reden voor mij om niet met die prijsstunters in zee te gaan.

Laatst bewerkt:
Misschien zit ik ver van de centrale af.. ik heb als router een SpeedTouch :rolleyes:

Maak eens een directe verbinding. Dus even je router ertussen uit en het netwerk kabeltje rechtstreeks in je PC. Zo kan je het even controleren. Heb je dan nog een lage snelheid dan zal je bij Telfort moeten wezen. Je haalt nu in iedere geval lang niet de snelheid die je moet hebben.

Kijk eens even in je modem op welke snelheid hij intraint.Loopt het via een KPN lijn of een Tiscali lijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan