Als ik op hoge snelheid (45 Mbit) een groot bestand download dan valt de verbinding na enkele minuten weg. Enkele minuten later komt hij weer op, en dit herhaalt zich steeds. In het programma Newsleecher kun je dat mooi zien: de snelheidscurve loopt mooi strak op 45 Mbit, zakt dan helemaal in tot nul, en even later komt hij weer op.
Mijn provider is Ziggo. Ik gebruik een kabelmodem Arris TM702B., en een Sitecom DC210 router. Zonder router - dus als ik het modem rechtstreeks op de PC aansluit - is er geen probleem. Nu zul je zeggen dat het aan de router ligt, dacht ik eerst ook. Met Sitecom overlegt. Zij gaven mij een nieuwe router. Probleem is er nog steeds.
Ziggo vertelde mij dat ze anderhalve maand geleden een firmware update hebben gedaan. Dat was precies het moment dat bij mij de problemen begonnen. Alles geprobeerd wat Ziggo me zei, modem resetten etc. Maar het gekke is dat als ik het modem rechtstreeks aan mijn PC aansluit er geen enkel probleem is.
Zou het kunnen zijn dat Arris met de nieuwe update niet helemaal compatible is met de Sitecom 210?
Mijn provider is Ziggo. Ik gebruik een kabelmodem Arris TM702B., en een Sitecom DC210 router. Zonder router - dus als ik het modem rechtstreeks op de PC aansluit - is er geen probleem. Nu zul je zeggen dat het aan de router ligt, dacht ik eerst ook. Met Sitecom overlegt. Zij gaven mij een nieuwe router. Probleem is er nog steeds.
Ziggo vertelde mij dat ze anderhalve maand geleden een firmware update hebben gedaan. Dat was precies het moment dat bij mij de problemen begonnen. Alles geprobeerd wat Ziggo me zei, modem resetten etc. Maar het gekke is dat als ik het modem rechtstreeks aan mijn PC aansluit er geen enkel probleem is.
Zou het kunnen zijn dat Arris met de nieuwe update niet helemaal compatible is met de Sitecom 210?