Download snelheid zakt steeds in

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wielk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wielk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
3
Als ik op hoge snelheid (45 Mbit) een groot bestand download dan valt de verbinding na enkele minuten weg. Enkele minuten later komt hij weer op, en dit herhaalt zich steeds. In het programma Newsleecher kun je dat mooi zien: de snelheidscurve loopt mooi strak op 45 Mbit, zakt dan helemaal in tot nul, en even later komt hij weer op.


Mijn provider is Ziggo. Ik gebruik een kabelmodem Arris TM702B., en een Sitecom DC210 router. Zonder router - dus als ik het modem rechtstreeks op de PC aansluit - is er geen probleem. Nu zul je zeggen dat het aan de router ligt, dacht ik eerst ook. Met Sitecom overlegt. Zij gaven mij een nieuwe router. Probleem is er nog steeds.

Ziggo vertelde mij dat ze anderhalve maand geleden een firmware update hebben gedaan. Dat was precies het moment dat bij mij de problemen begonnen. Alles geprobeerd wat Ziggo me zei, modem resetten etc. Maar het gekke is dat als ik het modem rechtstreeks aan mijn PC aansluit er geen enkel probleem is.

Zou het kunnen zijn dat Arris met de nieuwe update niet helemaal compatible is met de Sitecom 210?
 
Vaak is bij zulk download gedrag de virusscanner het probleem. Bij mij was het Kaspersky die de snelheid van het downloaden niet met scannen kon bijhouden. Ik raad je dus aan om je virusscanner eens helemaal uit te zetten. Is het probleem dan verholpen dan moet je even een uitzondering maken voor Newsleecher bij de instellingen van je virusscanner.
 
Vaak is bij zulk download gedrag de virusscanner het probleem. Bij mij was het Kaspersky die de snelheid van het downloaden niet met scannen kon bijhouden. Ik raad je dus aan om je virusscanner eens helemaal uit te zetten. Is het probleem dan verholpen dan moet je even een uitzondering maken voor Newsleecher bij de instellingen van je virusscanner.

dankjewel, ga ik proberen
 
Aangezien je zonder sitecom het probleem totaal niet hebt vermoed ik dat de Sitecom het aantal connections niet bij kan houden.

Zelf nooit een fan geweest van Sitecom dus misschien een beetje gekleurde mening maar of ze hebben je een apparaat gestuurd die ook niet goed werkt of het type is in zijn geheel niet goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan