Download snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogu42

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Berichten
415
Hallo,

Ik heb een vraag over de maximaal haalbare snelheid van mijn kabelaansluiting.

Ik heb een 20Mb aansluiting bij Multikabel. Ik gebruik een Payserver voor mijn nieuwsgroepen (Giganet 10 connecties).

Ik haal max. 2.6 MB per sec. Zeker niet verkeerd, alleen vroeg ik mij af of dit de hoogste snelheid is die ik kan halen. (volgens multikabel is dit het geval)

Weet iemand hier meer van?

Groet,

Jos
 
Een grove vuistregel in het dataverkeer is:

haal 20% af van de theoretische snelheid en deel de restwaarde door acht en je krijgt je effectieve snelheid.

20 - 4 = 16 en vervolgens door 8 gedeeld, levert dit 2 MB op. M.a.w....................jouw snelheid is 30% boven de gemiddelde waarde van die vuistregel, idd. be happy with it!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook heel gelukkig mee. Leert mij wel weer dat je niet altijd naar indianen verhalen van anderen moet luisteren.

Jouw uitleg is duidelijk.

Ga er weer verder van genieten.

Thnx!!
 
Mb = mbit en niet MegaByte (MB)

dus jouw verbinding is 20 Mbit /8 = 2,5 MB per seconde.:thumb:
 
Juist...jij haalt gewoon MBIT en MBYTE door elkaar zoals jogu42 al zegt.:D
 
Idd. maar het ging denk ik meer om het (reken)principe. Klein beetje neuzelen vind ik het hoor, de uitkomst daar ging / gaat het om............ ;) :D
 
Laatst bewerkt:
de maximale downloadsnelheid is afhankelijk van de mate van ondersteuning van je provider.
Volgens multikabel hang je ook vast aan je normale abonnementsvorm qua snelheid en daarnaast moet je betalen voor een pakket voor newsservers met een datalimiet.
Knap duur zou ik zeggen zo bij elkaar.
Kortom je downloadsnelheid is beperkt aan je internetabonnenmentsvorm.

Ps waarom 10 connecties, zou deze beperken tot max 3 per provider
3 bij multikabel en 3 bij je payserver. Dit komt echter alleen je systeemprestaties ten goede.
 
de maximale downloadsnelheid is afhankelijk van de mate van ondersteuning van je provider.
Volgens multikabel hang je ook vast aan je normale abonnementsvorm qua snelheid en daarnaast moet je betalen voor een pakket voor newsservers met een datalimiet.
Knap duur zou ik zeggen zo bij elkaar.
Kortom je downloadsnelheid is beperkt aan je internetabonnenmentsvorm.

Ps waarom 10 connecties, zou deze beperken tot max 3 per provider
3 bij multikabel en 3 bij je payserver. Dit komt echter alleen je systeemprestaties ten goede.


Hij vraagt dan ook of zijn behaalde snelheid overeenkomt met zijn abbo.

Waarom 3 connecties van je provider erbij zetten wanneer je een payserver hebt?:rolleyes:
Overigens, met 3 connecties heb je kans dat je verbinding niet stabiel is. En met die 10 connecties ben je gegarandeerd van een stabiele verbinding mbt je downloadsnelheid.

Waarom zouden je systeemprestaties eronder lijden wanneer je meerdre connecties opengooit?
 
Waarom 3 connecties van je provider erbij zetten wanneer je een payserver hebt?

Waarom zouden je systeemprestaties eronder lijden wanneer je meerdre connecties opengooit?


Ik deel jou vraagstelling. En sluit mij aan bij jou vehaal.
 
Ik deel jou vraagstelling. En sluit mij aan bij jou vehaal.

De enigste rede dat je evt. 3 connecties van je provider erbij zet, is wanneer je gelimiteerde dataverkeer hebt.

Daarom gaat mijn voorkeur uit naar Eweka. Wel iets kortere retentie, maar veel goedkoper.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan