downloaden bittorent traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibrahimbenyahya

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Hallo,

Sinds dat ik weer terug ben van vakantie, kan ik af en toe niet meer downloaden d.m.v. bittorent en internetten tegelijk. Ik kan geen pagina's laden als ik bittorent aan heb staan. Ik moet al mijn downloads stop zetten om weer te kunnen internetten. Terwijl me downloads maar max 1,5 kbs gaan. Als de downloads 300 kbs gaan dan kan ik wel internetten en downloaden tegelijk. Ik kan alleen niet inernetten en downloaden tegelijk als ik download met een snelheid van rond de 1,5 kbs.
Waarom is dit???

En waarom download ik met maximaal 300 kbs. Terwijl eerst mijn maximum 1,5 MBS was

Dus mijn vraag is.

Waarom kan ik af en toe niet internetten en downloaden tegelijk. En waarom download hij maar met max 1,5 kbs.

ik heb een router van het merk eminent EM 4570
alvast bedankt,

ibrahim

Je torrentprogramma gebruikt dan de volle bandbreedte van je verbinding waardoor het overige erg traag wordt. Je max. bandbreedte instellin in je torrentprogramma is het enige wat je kan doen om het een beetje draaglijk te houden.

ja maar hoezo kan ik als hij download met 300 kbs wel gewoon internetten en bij 1,5 kbs niet. Dan ligt het niet aan die brandbreede. Heb 20 mb internet (ik weet niet of dat wat uitmaakt)

Ook een uploadlimiet ingesteld? Als je hard aan het uploaden bent gaat de rest (internetten) ook erg slecht, omdat je browser niet kan zeggen "ja, ik heb de pakketten ontvangen" tegen de andere kant.

Ja dat snap ik. Maar mijn upload heb ik ingesteld op maximaal 100 kbs. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik weet niet of het aan poorten ligt ofzo.

Maar ik vind het raar dat ik wel gewoon kan internetten als hij met hoge snelheid download (50 kbs), maar als ik met 0,1 kbs download dan niet. Dan kunnen ze beneden (die computer is aangesloten dmv zelfde router) ook niet internetten. Pas als ik mijn downloads dan stop zet. Dan kunnen we pas interneten (als de download heel traag gaat).

Ik hoop dat ik het goed genoeg heb uitgelegd

nee, de downloads gingen weer ong. 1,5 kbs. ik moest de downloads weer stopzetten om te reageren. Waar kan het nog meer aan liggen. Mischien verkeerde poort toegewezen aan bittorent ofzo?

Kan je misschien even de internetkwaliteit en snelheid misschien even testen met deze site en deze site? En de resultaten hier even posten. Kan je de eerste link ook even proberen als je torrentprogramma helemaal uitstaat?

Sterker nog, mijn downloads downloadden net helemaal niet. Terwijl ze wel aan stonden. Alle downloads 0 kbs zeg maar. En totaal uploaden ze 0,8 kbs. Ik kon dit berich pas posten toen ik de downloads stopten

Hoeveel verbindingen heb je totaal ingesteld? Ik weet niet welke client je gebruikt, maar in µTorrent bijv. kun je dit instellen onder opties --> voorkeuren --> bandbreedte. Probeer het aantal maximale verbindingen eens te verlagen.

Nog nooit sind ik teryg kwam van vakantie heb ik gedownload met een snelheid hoger dan 600 kbs, terwijl eerst mijn standaard 1,5 MBS was.

-.-''

Misschien kan je router het aantal verbindingen niet aan. Het maximum aantal verbindingen totaal staat bij mij maar op 600, de max. verbonden peers per torrent op 100 en het aantal upload slots per torrent op 8.

Het zou kunnen. Het heeft dus wel goed gewerkt. Misschien helpt het om de router te resetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan