Downloaden digitale bestanden na betaling via PayPal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Ik wil op mijn website digitale bestanden aanbieden. Deze moeten voor bezoekers te downloaden zijn na een betaling via PayPal. Ik ben uitgekomen op een programma genaamd 'LinkLok', maar dat kost 30 dollar. Liever ga ik voor een goedkopere of gratis optie als die beschikbaar is.

Is er iemand die ervaring of tips heeft met het betaald aanbieden van digitale bestanden?

Je kan ook werken met de betaal buttons van PayPal zelf: PayPal Sell Online.

Ik heb zelf nooit betaalde bestanden aangeboden, maar dit soort buttons verwerkt in websites om online donaties te kunnen doen. Het invoegen in een website is gemakkelijk. Bedenk wel dat niet iedereen PayPal gebruikt. Ideal is in Nederland meer gangbaar.

Bedankt voor de reactie. De betaalbuttons van PayPal wil ik sowieso integreren. Dat is inderdaad niet zo moeilijk. Echter nadat een bezoeker via PayPal heeft betaald moet die in een download menutje komen, waar anderen, die niet betalen, NIET in kunnen komen. En in die optie voorziet PayPal zelf niet, helaas.

Ik heb gisteren eens verwoed zitten zoeken. Het schijnt dat er gratis 'software' beschikbaar is. Zen Cart bijvoorbeeld. Maar hoe krijg je dat geinstalleerd en geintegreerd? Olala. Allemaal met php files. Het begint voor een leek als mij dan toch wel erg complex te worden.

Overigens wil ik bestanden ook aan internationale bezoekers aanbieden. En die hebben niets aan Ideal. Bovendien zijn zulke Ideal betaalmogelijkheden alleen aantrekkelijk als je ook aardig wat gaat verkopen. En dat verwacht ik eigenlijk niet. :)

Het Helmij.nl team zei:
Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Deze wordt dan weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.

Zijn de files misschien veilig in de root-directory? Die vraag stel ik ook in een ander topic. :)

Echter nadat een bezoeker via PayPal heeft betaald moet die in een download menutje komen, waar anderen, die niet betalen, NIET in kunnen komen. En in die optie voorziet PayPal zelf niet, helaas.

Welk paypal account heb jij? Voor particulier gebruik of voor proffesioneel gebruik?

Ik heb een zakelijke PayPal account. Maar daar mogen overigens ook particulieren voor registreren.

Dan zul je moeten gebruik maken van websoftware waarmee je een zakelijke site kan maken. Zulke websoftware pakketten bieden de paypal mogelijkheden wat jij wil bereiken.

Ik heb zojuist ingelogd bij PayPal en het lijkt erop dat ze iets nieuws hebben voor zakelijke gebruikers: 'PayPal for Digital Goods Around the Globe'. Die optie heb ik eerder nog niet ontdekt, dus ik denk dat het nieuw is. Ik ben me daar nu aan het inlezen. Iemand al ervaring hiermee? De commissie die je moet betalen valt hiermee ook lager uit. :love:

@seniorke: Indien 'PayPal for Digital Goods Around the Globe' niet werkt, welke software kan je me aanraden?

Begrijp ik uit je reactie correct dat bestanden niet veilig staan in een root-directory?

Ach, mijn enthousiasme is alweer weg. Voor PayPal digital goods moet ik met Java programeren, en ik heb mijn handen al vol genoeg met het simpel geachte html. :confused:

Enfin. Voor degene die ook zoekende zijn in het internetwoud. Voor het moment maak ik gebruik van byteCommerce. Daarvoor hoef je geen initiele aankoop van software te doen. Het is een kwestie van inschrijven en linken naar je product. Voor iedere 20 verkopen vragen zij de inkomsten van iedere 20ste verkoop. Dat is dus 5%, maar als je niet veel (minder dan 20 st.) verkoopt dan blijft de service gratis. Het leek me dus een interessant principe om mee te beginnen. :)

Oh, en de PayPal digital goods tarief heb ik weten te regelen. 5 ct. + 5%, naar ik meen.

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb het eens uitgetest. En het lijkt erop dat byteCommerce sucks! Heb via een familie PayPal account even een bestandje gedownload om te kijken of alles werkt. Nee dus! Betaling via PayPal werkte prima, maar daarna kon ik niet downloaden.

Maar goed. Aangezien het erop lijkt dat niemand mij hierin kan helpen hou ik dit forum ook maar voor gezien.

Ik heb inmiddels $30 geinvesteerd in LinkLok PayPal. Een aanrader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan