Downloaden flitst voorbij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimmie81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Wij ontwikkelen zelf een programma, echter als ik een file wil downloaden (txt-file) schijnt dit maar niet te lukken in I.E. 7. Firefox, Google Chrome e.d. hebben er geen problemen mee, sommigen ook niet met I.E.7, achter ik vind niet welke instellingen anders zijn bij mij. De site waarvan wordt gedownload is geen https-site. Pop-up blokkering is uitgeschakeld voor de site. Dus dat is het ook niet.

Wat gebeurt er? Ik kies downloaden, er lijkt een scherm voorbij te flitsen dat de download wilt weergeven, echter dat scherm verdwijnt even snel dan het komt (dat flitsend scherm is geen traditioneel downloadschermpje, maar echt een wit browserscherm).

Heb mij al rot gezocht, iemand enig idee?

download programma

Heb je geen downloadprogramma dat je downloadactie overneemt? Dat heb ik met "Free Download Manager" die alles download wat ik aanklik.Wat staat er in beeld als je met de rechtermuis op je link klikt?

download

Zie bijlage (voor zover leesbaar nog), dat is niet teveel hé.

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    34,6 KB · Weergaven: 37
Oplossing voor downloaden txt

de oplossing ligt in het feit dat je een export doet als .txt bestand, en de meeste browsers gebruiken dit MIME type om gewoon een display te doen van de txt in de browser.
Wat gebeurt is dat wanneer je op de uitvoeren button klikt, er zich een venster opent met daarin de txt, niet als download maar gewoon als bestand dat leesbaar is in het browser window, en het script sluit dat lege venster dan zelfstandig af.
Resultaat: geen download, en ook geen venster.

Bug gereproduceerd op IE 7. 3 Oplossingen:
1/ Instellen van IE 7, dat ie niet standaard de txt opent in te browser, maar wel in een txt programma 2/ de functie van het mimetype wijzigen op de server, zodat het standaard een "downloadextensie" is?
3/ een andere extensie gebruiken ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan