downloaden gaat heel sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen195

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
hoi,

mijn downloaden gaat heel sloom, niet alleen op utorrent maar ook gewoon normaal op internet, kan iemand helpen?
dankjewel

Glazen bol?

Hoi,
aangezien we bovenstaande niet hebben zul je toch wat meer info moeten geven omtrent je pc,je provider,je modem/router enz. kortom alle nuttige info om je probleem te kunnen oplossen.

speedtouch 780, kpn, windows 7, wat moet je nog meer weten?
Hoi,
aangezien we bovenstaande niet hebben zul je toch wat meer info moeten geven omtrent je pc,je provider,je modem/router enz. kortom alle nuttige info om je probleem te kunnen oplossen.

Als je meteen reageert op 'n vraag graag de knop "reageer op vraag"gebruiken.
Heb je een "snel" abonnement,normaal of langzaam en is het dowloaden eerder sneller gegaan? Vertel evt. wat over je browser,evt.aantal toolbars,invoegtoepassingen buiten de "reguliere" enz.

oke sorry, uhm ik heb volgensmij een normaal abonnoment maar hoe zou ik dat kunne checken? ik heb geen toolbars. eerst kon ik tot ongeveer 150 kb/s downloaden en nu is het meestal 20 of 15 maar 150 is ook nog niet zo snel, want een vriend heeft zelfde internet volgensmij en download 800kb/s.

Nou 150 kb/s is ook niet snel,hoe je dat kunt checken? Door je contract van KPN door te lezen. Je vriend kan wel ogenschijnlijk hetzelfde internet hebben maar niet hetzelfde abonnement,qua kosten en snelheid. Je moet eens aan hem vragen wat hij er voor betaalt. Dat je niet zo snel kan downloaden kan verschillende oorzaken hebben, ben je als enigste aangesloten op je modem/router of zijn er nog meer gebruikers aangesloten? Ben je bedraad of draadloos verbonden met je modem/router? Als je in de "spits" (vanaf +/- 18.00 tot ?) download heb je ook kans dat 't trager gaat omdat iedereen die thuiskomt achter z'n pc kruipt.

ping: 60ms
down. snelheid: 0,81 mb/s
upload snelheid: 0,08 mb/s

maar als ik bijvoorbeeld iets download gaat het 50kb/s ofzo en opeens laden youtube filmpjes ook heel erg sloom, ik hoop dat je me kan helpen.
bedankt

Je downloadsnelheid is dus 80 kb/s en upload 8 kb/s. De upload vind ik ietwat 'vreemd' / laag. De download valt wat pas over te zeggen als je, zoals mik Zjegger terecht opmerkt, weet wat voor abbo je precies hebt. 80 kb/s down valt in de categorie light / simpel.

uhm ik weet niet precies welk abonnement ik heb, mar 0,81 mb/s is tog 810 kb/s? want 1 mb is 1000 kb?

Grin, je veranderd ook niets :)

Koen,
Zoals de anderen ook al zeggen, zonder te weten wat voor abonnement je hebt valt er niet te zeggen of je een snelle download of een langzame download hebt,.

Zoek dat uit (vraag het na aan je ouders?) en dan kunnen we zeggen of de waardes die speedtest.net geeft enigzins overeen komen met de snelheid waarvoor je betaald.

Daarnaast moet je natuurlijk geen speedtesten doen terwijl je ook aan het downloaden bent...

Koen, zoals hierboven al zegt, je bent nogal onduidelijk. Je praat alsof je 8 jaar oud bent. Misschien even wat meer: Heb je Internet Basis, Extra, of Premium, is het met ITV (ivm bandbreedte) of is het een InternetPlusBellen abbonement. Zoek daarna uit hoever jij van jouw wijkcentrale zit. Dan kunnen wij gaan bepalen of je teveel betaalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan