downloaden loopt vast op alle pc's in huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marinda19

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Hallo,

Ik heb een probleem. Als ik een programma download loopt hij vast. Op dit moment ben ik Itunes aan het downloaden en het wil niet lukken. Ik heb alle pc's geprobeerd in huis en op allemaal lopen ze vast.

Ben naar de hoofdpc gelopen en geprobeerd daar te downloaden, liep hij vast tot 5%. Heb de provider gebeld en het ligt niet aan mijn internetverbinding.
Vervolgens heb ik het snoer van internet uit de router gehaald en direct in de pc gestopt, weer de download gestart, nu loopt hij helemaal niet. Eerst tot 5% en nu begint hij helemaal niet. Dus de stekker er weer in gestopt in de router en nog een keer geprobeerd om te downloaden. Nu liep hij naar 15%. Dus al een stapje verder.
Tot slot heb ik de stekker van de modem er uitgehaald en herstart. Weer het downloadproces gestart en nu doet hij het weer niet.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Graag je hulp!

mvgr.

welke browser gebruik je??
andere browser gebruiken
zoek maar in de help van helpmij of google ,vind je veel linken van itunes dat die niet wil

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je een willekeurig ander programmaatje download?

Jaa ik gebruik ínternet explorer. Maar het is niet alleen bij itunes. het is bij iedere download zo.

Jaa dan gebeurt het ook gast0225. Het gebeurt bij alles wat ik download. Niet specifiek itunes

@Marinda,

Het feit dat downloaden niet werkt als je de stekker (van het internetmodem kennelijk) uit de router haalt en direct in de hoofdpc doet, is logisch.
Je moet ook het internetmodem uitzetten, voordat je de stekker direct in de computer doet.
Hierna zet je het modem weer aan en tenslotte de computer.
Probeer dit eens uit en kijk of je nu wél kunt downloaden.
Ik geef dit advies om vast te kunnen stellen of het probleem met (de instellingen van) je router te maken heeft. Gaat het downloaden met een directe verbinding nu wél goed, dan is dat inderdaad het geval.
Zeker als ook duidelijk is, dat het downloaden met álle op de router aangesloten apparaten mislukt.

Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad bij een klant: UPC <> Linksys-router <> twee laptops (draadloos).
Nadat ik van alles had geprobeerd, uiteindelijk de router gereset en alle instellingen opnieuw gemaakt. Hierna werkte alles weer als een tierelier .....

Laatst bewerkt:
@vanveelen

Je hebt gelijk. Ik heb het precies gedaan zoals je hebt aangegeven. En nu gaat het downloaden wel.

Wat dien ik nu te doen? Want het probleem zit dus in de router..

Hoi,

Da's moeilijk te zeggen, maar om veel tijd en moeite te besparen zou je de boel moeten resetten.
Daar moet je wel een beetje kijk op hebben natuurlijk ...
Geef even de volgende dingen op:
1. welke internetprovider heb je?
2. wat is het merk en type router?
3. hoeveel pc's en/of laptops zitten er bekabeld aangesloten op de router, hoeveel draadloos?
4. en welk beturingssysteem staat op - met name de draadloze - pc's/laptops
5. zijn er ook andere apparaten 'direct' op de router aangesloten (printer, harde schijf .....) al of niet bekabeld?

Okee.

1. Zeelandnet
2. Netgear. N600 Wireless Dual Band Gigabit Router WNDR3700
3. bekabeld op de router: 1
draadloos: 2
4. draadloos: Windows 7 & XP. bekabelde: XP
5. Nee e rzijn geen andere apparaten op de router aangesloten

Laatst bewerkt:
Hoi,

1. Zet alles uit, behalve de router
2. Op de achterkant van de router zit een klein 'gaatje' waarin je een pen kan steken. Druk 20 seconden met een pen in het resetknopje. Wanneer je loslaat start de router opnieuw op.
3. Doe hierna ook de router uit.
4. Nu eerst de modem aanzetten en wachten tot die helemaal online is
5. Als tweede de router
6. Probeer nu eerst met de bekabelde pc of je internet hebt. En kijk of het downloaden nu wel goed gaat.
7. Als het downloaden goed gaat. Start je één van de draadloze apparaten.
8. Je zal de melding krijgen dat er draadloze netwerken beschikbaar zijn. Dat is NETGEAR en zonder beveiliging.
9. Kijk of je nu ook een goede verbinding hebt met de draadloze computer.
10 tenslotte de 'laatste'.

Wat je hierna moet doen als alles goed werkt, is de beveiliging weer instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan