downloaden met de helft verminderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan79

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
299
ik had ergens gelezen dat je het downloaden kon versnellen door wat aanpassingen te doen in je register en bij tcp of osplanner of iets dergelijks.
nu heb ik dat gedaan en is het doenloaden met de helft verminderd.

kan iemand mij uitleggen hoe ik weer de normale snelheid terug krijg???
ik draai op windows mediacenter
 
ik heb het terug gezet met herstelpunt.
ik heb geen backup gemaakt van mijn register.


ik heb ook wel eens tcp optimizer geprobeert maar werkt ook niet echt.

iemand een idee
 
de TCP/IP fix heeft alleen betrekking op de half open connecties. Die zijn in XP (veiligheidshalve) gelimiteerd op 10, met die patch kan je dat verhogen. Het maakt je PC wel kwetsbaarder voor DoS aanvallen.

QoS packetplanner moet je inschakelen en op 0 zetten -> op de volgende manier (alleen XP-professional)

menu start -> uitvoeren -> type gpedit.msc -> computerconfiguratie -> beheerssjablonen -> netwerk

rechterkant: Reserveerbare bandbreedte beperken -> rechtermuis -> inschakelen -> limiteren op 0.
 
deze instelling had ik al zo staan:(

Die fix voor halfopen connecties werkt op zich wel goed, maar als je bijvoorbeeld download met torrents en je zet dat aantal te hoog, dan krijg je zoveel pogingen tot connectie dat het tegen gaat werken. De rest van je PC moet het wel bij kunnen benen. Max 25-50 half open connecties is meer dan genoeg, als je het al nodig hebt.

Wat heb je in je register verandert? Wat voor een patch was het (exe bestand, vbscript, regedit file)
 
ik heb het met tcp optimizer en wat ze hier uit leggen heb ik geprobeerd meer niet. http://www.techzine.nl/tweaks/425/Breedband-verbinding-versnellen.html

zowel TCP optimizer als die patch werken op een aantal dezelfde sleutels, dus waarschijnlijk is er dingen door de war gekomen omdat je (zonder te weten) 2x verandert hebt.

Overigens zou ik die waarden uit die weblink die je gaf niet zomaar toepassen als je niet weet waarvoor ze zijn. Kijkend naar de waarden in mijn register en in de FAQ van tcp optimizer, zijn die waarden daar niet goed.
 
wat moet de waarde dan zijn ??

Het is geen garantie dat het dan wel werkt hoor. Dat is ook afhankelijk van je verbinding en provider.

MAAK EERST EEN BACKUP :D

DefaultTTL=40 (hex)
GlobalMaxTcpWindowSize=3ebc0 (hex)
TcpWindowsSize=3ecb0 (hex)
 
probleem opgelost,router even van het stroom halen en alles werkt weer optimaal:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan