downloaden MSN Messenger wordt afgebroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhout

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Na installatie van een cam, werkte mijn MSN messenger niet meer. Op advies heb ik MSN verwijderd om het daarna weer te downloaden, althans dat de suggestie de mij gedaan werd. Het verwijderen van MSN is gelukt. Het downloaden lukt niet. Ik sluit alle andere programma's maar krijg stevast de melding:

'Installatie niet voltooid. Kan de sleutel
UNKNOWN\components\A49B6681220C2EA49826913B1 niet openen. Controleer of u voldoende toegangsrechten heeft.

Sluit alle programma's en probeer het opnieuw. Waarschijnlijk verstroort een ander programma de werking van installatieprogramma hr:0x80070643'

Wie heeft een tip voor me?

Tegenwoordig is het Windows Live Messenger, kun je dat wel downloaden? ;)

Ik heb niet helemaal duidelijk wanneer de foutmelding komt ;)

Ik heb niet helemaal duidelijk wanneer de foutmelding komt ;)

Ik start het downloaden, de procedure wordt gestart, met de melding dat messenger wordt gedownload, programma's worden dan afgesloten, het downloaden start en wordt na ca. 90% afgebroken met de melding dat messenger niet gedownload is. Als ik de info opvraag over de opgetreden fout, verschijnt de melding die ik mijn vraag vermeld heb. Dat is het.

En is dat nog bij het download in de browser of is dat pas bij de installatie van WLM?

Heb je wel de rechten om dingen te installeren op de pc?

Rechtsklik op het gedownloade installatie bestand -> Uitvoeren als Administrator -> Mocht het UAC schermpje in beeld komen, druk hier op OK.

Kijk dan of je dan wel kan installeren.

Heb je wel de rechten om dingen te installeren op de pc?

Rechtsklik op het gedownloade installatie bestand -> Uitvoeren als Administrator -> Mocht het UAC schermpje in beeld komen, druk hier op OK.

Kijk dan of je dan wel kan installeren.

Het gaat niet om het feit dat ik het programma niet kan installeren, het gaat erom dat het downloaden wordt afgebroken....
Als je nog een tip hebt hou ik me aanbevolen.

Nee, een andere browser werkt totaal niet. Dit omdat het downloaden in Internet Explorer perfect gaat. Het ligt aan de installatie zelf. Het downloaden werkt gewoon perfect.

Verder heb ik een idee:
Maak voor het begin een gehele BACKUP van je computer!

1. Druk op Start (windows 7: logo).
2. Klik op Uitvoeren, typ regedit.exe (windows 7: Zoeken.. gebruiken)
3. Open het register (locatie: regedit.exe)
4. Klik bovenaan op Bewerken, en dan zoeken.
5. Zoek dit: UNKNOWN\components\A49B6681220C2EA49826913B1
6. Kijk of hier een andere programma inzit, of verander de waarde van WLM.
Mocht er iets fouts gaan, heb je altijd nog de backup.

Als dit niet werkt, zorg dan voor een register updater. Een programma die je register kan opschonen. Neem TuneUP, is al een goede voorbeeld.

Met vriendelijke groeten,

Rick

Nee, een andere browser werkt totaal niet. Dit omdat het downloaden in Internet Explorer perfect gaat. Het ligt aan de installatie zelf. Het downloaden werkt gewoon perfect.

Verder heb ik een idee:
Maak voor het begin een gehele BACKUP van je computer!

1. Druk op Start (windows 7: logo).
2. Klik op Uitvoeren, typ regedit.exe (windows 7: Zoeken.. gebruiken)
3. Open het register (locatie: regedit.exe)
4. Klik bovenaan op Bewerken, en dan zoeken.
5. Zoek dit: UNKNOWN\components\A49B6681220C2EA49826913B1
6. Kijk of hier een andere programma inzit, of verander de waarde van WLM.
Mocht er iets fouts gaan, heb je altijd nog de backup.

Als dit niet werkt, zorg dan voor een register updater. Een programma die je register kan opschonen. Neem TuneUP, is al een goede voorbeeld.

Met vriendelijke groeten,

Rick

Dank je Rick, heb je tip opgevolgd, gezocht op het UNKNOWN\components\... maar dat werd niet gevonden. Daarop heb ik TuneUp geinstalleerd, register opgeschoond, gedefragmenteerd en defecte koppelingen verwijderd. Daarna het downloaden weer opgestart met het zelfde resultaat.

Onder op een ander deel van het forum (onder messengers etc) staat ook een item over een soortgelijk probleem. Ik heb niet alle onderdelen van MSN verwijderd. ZOu het kunnen helpen als ik eerst alle onderdelen verwijder en dan het nog een keer probeer of ben ik dan nog verder van de oplossing af? Als je een doortrapte tip hebt hou ik uiteraard aanbevolen.
Groet Henk

Beste,

Misschien werkt het dan aan de software van je webcam. Zou je de USB input van de webcam er uit willen halen, en dan proberen MSN op te starten?
Als dit niet lukt, dan denk ik dat je MSN deze webcam versie niet ondersteund. Probeer bijv. als concurrent dan Skype.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan