downloaden van andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2013
goede morgen allemaal,

Mijn vraag is :

Is het op een makkelijke manier mogelijk dat familie die ver weg woont rechtstreeks kan downloaden van mijn PC. ( bijv Foto's of filmpjes ).

Is hier software voor nodig of kan je via ip adres inloggen...

MvG René

Ten eerste , welkom op helpmij :d

Ten tweede:

Het is mogelijk om een bepaalde map te delen met een groep.
Dit moet je doen:
1. ga naar de map met de foto's en filmpje's. Staan die verdeeld in meerdere mappen? pak alle bestanden en maak er 1 map van.
2. Klik met je rechtermuisknop op de map en kies "Delen met"
3. dan kan je kiezen tussen: Niemand , Thuisgroep (Lezen) (je familie kan dan niks veranderen) of Thuisgroep (lezen/schrijven) (je familie kan de map dan veranderen)
4. Als je op één van de Thuisgroepen klikt , krijg je als het goed is een code. Die moet je aan je familie geven. Zij kunnen die code invoeren bij "Thuisgroep" , in Windows Verkenner.
5. Kijk even op het plaatje: helpmij.png

Ik hoop dat ik je geholpen heb :d

Succes verder :thumb:

@gamefreak23: Volgens mij vergeet je dat de familie zich op Internet bevindt, niet in het huis van de vragensteller (en dus ook niet op het thuisnetwerk van de vragensteller).
@Rene73: Makkelijkste optie lijkt mij om FTP-server software te installeren op je pc, die in te richten met het delen van de mappen met die foto's etc., gebruikersnamen + wachtwoorden verplicht te stellen in die software en gebruikersnamen + wachtwoorden in te stellen voor de familie. Daarna portforwarding te doen op de router van de provider naar de FTP-server. [Kijk op http://www.portforward.com hoe dat te doen voor jouw router.]
NB:
a. Eerst goed testen vanaf een netwerk van vriend/kennis voordat je de familie blij gaat maken met hun gebruikersnamen + wachtwoord
b. Let op dat de uploadsnelheid van je Internet-verbinding bepaalt hoe snel het gaat zijn. Dus je zult geen grote bestanden moeten gaan delen, want anders duurt het eeuwen voordat de ontvanger de bestanden gedownload kan hebben.
c. PC met FTP-server software moet ervoor aan blijven staan. Alternatief kun je een NAS gebruiken voor centrale (netwerk-)opslag van die foto's en filmpjes en dáár dan die FTP-server op inrichten. Dat scheelt flink in de energiekosten t.o.v. het aan laten staan van een PC.

Tijs.

Als de familie op het Internet zit , en Windows 7 heeft , kan je mijn opties toepassen.

Als de familie op het Internet zit , en Windows 7 heeft , kan je mijn opties toepassen.
...

Ik ga me eens verdiepen in de 2 opties, en kijken welke het fijnste is,,, bedankt voor de snelle reacties

Groetjes René

Als er meerdere opties zijn hoor ik het graag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan