• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Downloaden van internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik weet dat het mogelijk is met eerdere versies van Excel om gegevens, bijvoorbeeld aandelen koersen, te downloaden van internet. Tevens was er de mogelijkheid om de gegevens te verversen. Nu gebruik ik Office 365 voor MAC waarbij ook Excel gebruikt wordt.

Alleen tot op heden heb ik deze mogelijkheid niet kunnen vinden. Wie kan mij dit vertellen hoe het nu werkt.

Boerman

Via 'Gegevens" - Bekende bronnen, krijg je een lijstje en kies voor Invest.Aandelen of zo iets.
Zo gemakkelijk gaat dit.

Ik ga in Excel naar Gegevens en klik op externe gegevensbronnen. Hier staan verschillende mogelijkheden:
- Tekst
- HTML
- Filemaker

Wanneer ik op een van deze drie klik wordt direct de Finder geopend en niet zoals in vorige Excel versies het internet.

Wat gaat hier fout?

Ik ga in Excel naar Gegevens en klik op externe gegevensbronnen. Hier staan verschillende mogelijkheden:
- Tekst
- HTML
- Filemaker

Wanneer ik op een van deze drie klik wordt direct de Finder geopend en niet zoals in vorige Excel versies het internet.

Wat gaat hier fout?

In dit geval dien je niet 'van Externe' bronnen te kiezen maar 'van Web'

Succes

Die staat er niet tussen. Zie bijlage

Bijlagen

• Schermafbeelding 2015-06-14 om 10.26.14.png
    Schermafbeelding 2015-06-14 om 10.26.14.png
    85,4 KB · Weergaven: 49
Via opties voor Excel - Aanpassen - zoeken naar webquery of iets dergelijks - Toevoegen

Ik heb geen Mac maar wellicht verschilt dat toch niet zo echt veel.
Zie jpg.
Webquery.jpg

Waarschijnlijk is er wel een verschil de MAC. Bij opdrachten kan ik er niets tussen vinden van iets met web..

Wie kan mij helpen?

ik heb mijn twijfels over een 365 versie tegenover de eerdere Officce pakketten (2013 en vroeger),hebben ze wel de zelfde mogelijkheden als deze.

Zet je vraagtekens maar ovedrboord. Office 365 heeft echt afwijkende opties t.o.v. de gewone versies.
Dit is een reden dat ik sowieso nooit met die cloud-programma's wens te werken. Naast het feit dat je eigenlijk altijd een internetverbinding moet hebben.
Ik moet even passen. Ik heb ook geen MAC (wel een iPad met excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan