Downloaden via jouw verbinding???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag want het heeft denk ik wel met firewalls te maken.

Een kennis van me kreeg een mail van chello dat ze haar limiet heeft bereikt. Ze heeft het kleinste pakket en heeft daar ruimschoots genoeg aan. Toen ze met vakantie was, pc was van de stroom af, is er op één dag dik 800 megabite gedownload, alle andere dagen was er geen verkeer. Navraag bij chello bleek dat de pc wel aan had gestaan en dat er via dat adres gewerkt was. Er was geen andere mogelijkheid (inbraak oid)???
De pc is een 64mb oude kast die behoorlijk traag is, en heeft echt van de stroom gestaan. De pc staat nu uit en de kabelverbindig is uit de pc gehaald. met een paar dagen ga ik kijken of er verkeer is geweest.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en is er een manier om te kijken/controleren wat er gebeurt is??
Bij Chello kom je namelijk geen stap verder :evil:

Zitha

De pc is ook niet verbonden met een draadloos netwerk?
En alleen die pc heeft toegang tot deze aansluiting?

Er zit geen netwerk aan, de pc is rechtstreeks verbonden met het modem. Ik vind het zowiezo knap dat zij kunnen zeggen dat ie aan de stroom stond terwijl dat niet zo was. Dan klopt er van hun kant ook iets niet. Punt is wel dat ze de rest van de maand weinig meer kan doen omdat ze aan het limiet zit.

Vreemd verhaal inderdaad, en lijkt me meer een fout aan de kant van Chello.

als er zou ingebroken zijn... kun je dat niet controleren wanneer de pc het laatst heeft aangestaan(logboeken of zo...?)

Via dat datagerbruik weet ik dat er dik 800mb is gedownload. En is te zien dat de dagen ervoor en erna geen verkeer is geweest. Maar ja, breng chello maar eens aan het verstand dat het iemand anders is geweest of een storing o.i.d.

Dat zal een klusje zijn inderdaad maar welke harde bewijzen heb je, zo zullen ze zeggen. Hoe toon jíj aan dat iemand anders dit heeft gedaan...........Ik wens je echt sterkte toe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan