Downloaden werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Ik heb een wazig probleem....
Elke keer als ik een programmaatje heb gedownload , krijg ik de melding "bestand beschadigd , kan instalatie niet voort zetten"
Maar vandaag heb ik Winamp gedownload En zelfs deze .exe werkte niet!:shocked:
Pas toen ik het bestand naar een andere HDD downloade , en het vervolgens kopiërde naar mijn bureaublad , kon ik het ongestoord instaleren! :eek:

Wat is er aan de hand met mijn pc , want ik snap het niet meer......:confused:

Zo te zien doet Internet Explorer zijn werk wel. Hoe download je? Kies je voor Uitvoeren of voor Opslaan? Hoeveel harde schijven heb je? Staan daar ook nog partities op? Staat je besturingssysteem (Windows XP?) op C? Hoeveel vrije ruimte heeft de schijf of partitie C?

Zo te zien doet Internet Explorer zijn werk wel.
Hoe download je? Kies je voor Uitvoeren of voor Opslaan? Hoeveel harde schijven heb je? Staan daar ook nog partities op? Staat je besturingssysteem (Windows XP?) op C? Hoeveel vrije ruimte heeft de schijf of partitie C?

Het lijkt er inderdaad op , dat I-Explorer wel goed functioneerd ,ja...
Normaal gesproken sla ik bestanden altijd eerst op , maar ik heb "uitvoeren" ook al geprobeerd (met het zelfde resultaat)
ps...wat ik vaak krijg te zien is "fout in crc bestand"

Ik heb 2 HDD's
Samsung 80GB met één partitie voor XP pro SP2 , vrije ruimte 56,3 GB
Maxtor 300GB met één partitie voor muziekbestanden

Ik had Windows op D staan (dat ging vanzelf tijdens de instalatie) :confused:
Maar ik heb afgelopen weekend de hele boel maar even opnieuw geinstaleerd met maar één HDD aangesloten , en nu staat windows dus wél op C
(ik had gehoopt dat dat zou helpen.....maar helaas)

pps....Ik heb vandaag ook weer wat gedownload naar HDD D: en gecopieërd naar bureaublad , maar deze keer werkte dat ook niet meer!!!

Laatst bewerkt:
Fout CRC betekent:

Vraag:
Ik heb de setup.exe gedownload, maar krijg bij het opstarten ervan een melding "error in compressed file - bad CRC". De setup wordt afgebroken. Wat ging er fout?
Antwoord:
Een "bad CRC (Cyclic Redundancy Check)" betekent dat het downloaden is misgegaan. Dit kan bijvoorbeeld liggen aan een instabiele internetverbinding. Probeer het downloaden de volgende dag nog eens, of download via een andere internetverbinding.

Er moet volgens mij dus iets mankeren aan je Internetverbinding. Hoe ben je verbonden, welk abonnement, welk modem/router, draadloos, bedraad?

Ik heb een Alcatel adsl usb modem
(Orange -vroeger Wanadoo)
Rechtstreeks verbonden met zo'n telefoon kabeltje

Die verbinding lijkt stabiel genoeg. Hoewel die foutmelding toch ook duidelijk is. Ik zou het niet weten nu, sorry. Wacht op een netwerk-deskundige.

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem was.
Op het eerste gezicht lijkt het niet erg voor de hand liggend , maar het ging dus om de "adsl-usb modem" , en het fijt dat deze aangesloten was op een usb poort waarvan ik de juiste drivers niet had ge-instaleerd.:confused:
Ik heb dus de drivers van mijn USB poorten maar even ge-update (systeem beheer / apparaat beheer / usb controlers - stuurprogramma's bijwerken) en nu draait alles weer naar behoren , en kan ik ook weer gewoon downloaden.:D

Bedankt voor de hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan