Downloader.trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Norton heeft een virus op mijn pc ontdekt. Het zou gaan om downloader.trojan en er zouden meerdere besmette bestanden zijn waaronder us10166[1].anr. Ik kreeg het bericht van Norton bij het openen van een internetpagina waar in een balkje aan de bovenkant werd medegedeeld dat deze pagina een aanvullende module "Microsoft data Access" nodig had.
Een volledige scan met Norton geeft geen enkel besmet bestand aan. (AdAware gaf een aantal "gevaarlijke" cookies aan, die ik heb verwijderd).
Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is, is dit iets ernstigs? Zo ja waarom geeft Norton dat niet aan dan? Moet ik er iets aan doen, en, zo ja, wat en hoe?

Bedankt voor je reactie Ton. Ik heb superantispyware laten draaien, hetgeen nog eens 200 "verdachte" cookies opleverde. Het is mij alleen niet duidelijk of er aan downloader.trojan gerelateerde bijzaten.
Heeft iemand nog suggesties of meer info over mijn probleem?

Dat is het hem juist, ik hèb geen problemen, althans nog niet; dat is juist zo vreemd. Norton waarschuwt voor een infectie, maar constateert later helemaal niets. Heeft er misschien in de tussentijd iets naars plaats gevonden en heeft de infectie "zichzelf "genezen door zich automatisch te verwijderen of zo iets?

Omdat ik voor het eerst Kaspersky een scan on line laat uitvoeren, moet de gehele virusdatabase worden gedownload. Volgens Kaspersky 9 Mb groot. Ik ben nu ruim een uur bezig en er is pas een derde binnnen. Is dat normaal, met een internetverbinding van ca 600kB?

Het downloaden van de datafiles heeft ruim twee uur geduurd; lijkt me niet normaal, maar goed. Het scannen van ongeveer 100Mb duurde bijna drie uur en met resultaat: een bestandje lc10166[1].htm (Google geeft geen hits op de naam van dit bestand) in de tijdelijke Internetbestanden en verder een aantal wormen in oude mailbestanden en een paar honderd virussen door Norton in quarantaine gezet.
Kan ik dat geïnfecteerde bestand gewoon wissen en dan de prullenbak legen, of is dat niet genoeg?

Het probleem is waarschijnlijk Norton, Norton en Kaspersky hebben een hekel aan elkaar. :)
Maar verwijder je tijdelijke internetbestanden, je quarantaine en prullenbak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan