DownloadManager

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
DownloadManager
Versie 0.0.0.3 (Beta)

Hiermee kun je bestanden op de achtergrond downloaden, zonder je browser open te hoeven houden (zoals bij Chrome) of zonder zo'n scherm te tonen (zoals in IE). Het enige wat je krijgt is een icoontje in het systeemvak.

Download: Bekijk bijlage Downloadmanager.zip (56 kB in ZIP formaat. Echte grootte: 154 kB)

Gemaakt in visual basic.net 2008
Systeemeisen: .NET Framework 2.0 of hoger (maar volgens mij heeft iedereen dat al, het zit i.i.g. al standaard op XP en hoger)
Bekende bug:
  • Als je een download stopt terwijl deze al aan het downloaden is duurt dit erg lang voordat hij daadwerkelijk stopt. bijbehorende vraag op het forum
  • Als je probeert om virtualbox voor windows te downloaden vanaf hun eigen site geeft hij een foutmelding
(op Vista met .net framework 3.5SP1 getest)

gD8u.png

Het programma zit nog in de beta-fase. Daarom is het pas versie 0.0.0.3... Maar toch graag alvast jullie mening erover...

Laatst bewerkt:
Je vaagt om meningen. Als ik heel eerlijk ben dan moet ik bekennen dat ik de meerwaarde er niet echt van zie. Wat hindert het dat er in de taakbalk een programma zichtbaar is dat een download voor mij regelt?

Net gestest, en werkt nice.

Ik gebruik echter al deze c# based tool, die heel wat uitgebreider is.

Btw, hoe download je de files precies? gebruik je BITS ofzo?

Anyway, keep up the nice work :)

Cheers
BN

Net gestest, en werkt nice.

Ik gebruik echter al deze c# based tool, die heel wat uitgebreider is.

Btw, hoe download je de files precies? gebruik je BITS ofzo?

Anyway, keep up the nice work :)

Cheers
BN

Nee, geen BITS (zit dat ook in vb.net?), ik gebruik gewoon een backgroundworker met o.a. my.computer.network.downloadfile(..) als 'download-deel'

Hey,

BITS zit in .Net, dus je kan het in een vb.net app gebruiken :)

Als je niet zo overkill wil doen maar toch info wil weergeven over de download snelheid en percentage van de download heb je mss iets aan mn FileDownloadr class ;)

Cheers
BN

Er is een nieuwe versie uitgekomen, waarin verschillende bugs opgelost zijn, hij de downloadinformatie niet meer in een nieuw scherm opent, en waarin hij (met dank aan een ingekorte versie van BN2VS' downloadclass) de downloadgrootte en 'gedownloadde-grootte' toont. Zie het eerste bericht voor de downloadlink.

Versie 0.0.0.3 beta is uit

En nog een nieuwe versie met dit als verandering:
  • Het mededelingenpaneel als een download voltooid was verscheen achter enkele labels. Nu staat deze weer wel boven de labels
  • De status 'Kopiëren' wordt nu ook getoont in het scherm met informatie over de downloads (eerst was dit alleen 'Downloaden', 'Annuleren' of 'Wachtende')
  • Tijdelijke bestanden worden opgeruimt bij het afsluiten van het programma (als ze niet in gebruik zijn).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan