downloadprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja39

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo,
ik heb het volgende probleem, als ik via mijn eigen account een bestand wil downloaden bv ondertitels voor een film of een programma dat je op wil slaan op de computer dan gebeurt er het volgende:
er komt een wereldbolletje in beeld en die stuurt papieren naar een mapje, daaronder staat een witte lijn waar normaal groene blokjes te zien zijn (die blokjes komen nu niet in beeld), daaronder staat normaal de tijd die het nog gaat duren voordat het gedownload is (er staat bij mij geen tijd) , daaronder staat normaal de plaats waar het opgeslagen wordt (daar staat ook niks) en dan krijg ik een melding van internet explorer dat de site niet geopend kan worden, nu zat mijn zoon gisteren onder zijn account op internet en via zijn accaount ging het wel allemaal normaal!!! Wat kan dit probleem zijn????

Geplaatst door anja39
nu zat mijn zoon gisteren onder zijn account op internet en via zijn accaount ging het wel allemaal normaal!!! Wat kan dit probleem zijn????
Als je de melding van Internet Explorer krijgt dat de site niet geopend kan worden. staat daar ook welke site dat is.
Kun je dat even laten weten?

Guus.

het maakt niet uit van welke site het is, hij download het gewoon niet, als ik bv op www.nlondertitels.com een ondertiteling voor een film wil downloaden doet hij het niet en dat is meestal gewoon een zip bestand, als ik bv online wil scannen dan zit ik bv op de site van Panda en dan moet er ook iets gedownload worden en dat doet hij ook niet, daar kreeg ik de melding :
not allowing the application's ActiveX control to be downloaded,problem with th internet connection, als ik via mijn zoon z'n account op internet ga doet hij het wel allemaal zoals het hoort.:confused:

Ga in Internet Explorer eens naar Extra > Internet-opties > Beveiliging.
Klik op de knop Aangepast niveau en zorg dat de beveiligingsinstellingen onder ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen zó staan:

ActiveX-besturingselementen die niet zijn gemarkeerd als veilig: Uitschakelen

ActiveX-besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig: Inschakelen

ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren: Inschakelen

ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden: Vragen

ActiveX-besturingselementen zonder handtekening downloaden: Uitschakelen

Guus.

Dan denk ik dat het aan de instellingen van je firewall ligt.
Vergelijk die eens met de instellingen van die van je zoon.

Guus.

die staan hetzelfde als bij mij want hij heeft daar helemaal niets in veranderd, heeft daar ook helemaal geen verstand van. Hij heeft alleen een eigen account om op msn te kunnen en zijn eigen foto's en muziek op te slaan.

Zet de windows firewall eens uit en probeer het dan eens.

Kijk voor de zekerheid ook de overige beveiligingsinstellingen van Internet Explorer nog eens na.
Die horen zó te staan.:

Gedownloade elementen

- Bestand downloaden: Inschakelen

- Lettertype downloaden: Inschakelen

Microsoft VM

- Toestemming voor Java: Strenge beveiliging

Overige

- Bestanden verplaatsen met slepen-en-neerzetten of kopiëren-en-plakken: Inschakelen

- Gegevens van de gebruiker blijven gebruiken: Inschakelen

- Gemengde inhoud weergeven: Vragen

- Items op het bureaublad installeren: Vragen

- Machtigingen voor softwarekanalen: Normale beveiliging

- META REFRESH toestaan: Inschakelen

- Niet vragen om een clientcertificaat te selecteren als er geen of slecht één certificaat bestaat: Uitschakelen

- Starten van programma's en bestanden in een IFRAME: vragen

- Subframes door verschillende domeinen laten navigeren: Inschakelen

- Toegang tot gegevensbronnen tussen domeinen: Uitschakelen

- Verzenden van niet-gecodeerde gegevens op formulier: Inschakelen

Uitvoeren van scripts

- Actief uitvoeren van scripts: Inschakelen

- Java-applets uitvoeren in scripts: Inschakelen

- Plakbewerkingen via script toestaan: Uitschakelen

Verificatie van de gebruiker

- Afhankelijk van voorkeur en soort verbinding

Guus.

bij de laatste :
Plakbewerkingen via script toestaan stond op inschakelen (heb ik nu op Uitschakelen gezet)
en bij Verificatie van de gebruiker staat
alleen automatisch aanmelden in de intranetzone
De rest stond allemaal zoals omschreven.
Ik ga nu even proberen of het wel lukt?

Dan zie ik nog maar één andere mogelijkheid.
Als je bij bepaalde sites de melding krijgt dat de pagina niet weergegeven kan worden, terwijl de site op een andere computer of onder een andere account wél bereikbaar is, kan dat aan het bestand Hosts liggen.
Sommige anti-spywareprogramma's zetten zo'n bestand op je computer. Het is in feite niets anders dan een lijst met websites die spyware in de vorm van tracking-cookies op je computer zetten. Het Hosts-bestand laat je computer geloven dat die sites niet weergegeven kunnen worden. Soms komt het echter voor dat er een site geblokkeerd wordt die je toch wilt bezoeken. Doe dan het volgende:

Zoek met de zoekfunctie van Windows het bestand Hosts op.
Het is een bestand zonder extensie - bij de omschrijving van het type staat alleen -bestand.
Er zijn twee manieren om een geblokkeerde site weer toegankelijk te maken:

1 - Open het bestand in Kladblok of Wordpad.
Zoek de regel waar de geblokkeerde site staat en verwijder die.
Sla het bestand dan weer op.
Als je het Hosts-bestand niet kunt wijzigen, is het een Alleen lezen-bestand.
Klik dan eerst met je rechter muisknop op het bestand, klik op Eigenschappen en haal het vinkje weg bij Alleen lezen. Hierna kun je het wél wijzigen. Na de wijziging maak je er weer een Alleen lezen-bestand van.

2 - Ga naar Start > Instellingen > Mapopties en zorg dat op het tabblad Beeld/Weergave GEEN vinkje staat bij Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen.
Klik dan met je rechter muisknop op het bestand Hosts en klik op Naam wijzigen.
Wijzig de naam in Hosts.txt. Het bestand blokkeert nu geen enkele site meer en je kunt de voorheen geblokkeerde site nu bezoeken. Verander de naam van het bestand daarna weer in Hosts zonder extensie, en alle sites in de lijst worden weer geblokkeerd.

Deze laatste methode heeft de voorkeur, omdat er dan niets verwijderd wordt.
Voor een geblokkeerde site waar je vaak komt, kun je beter de eerste methode gebruiken.

Guus.

Ik heb nu maar gewoon een nieuwe account aangemaakt en nu werkt het via die account allemaal weer goed!!
Bedankt voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan