Downloads beschadigd (RAR/Zip)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody2005

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Sinds een tijdje ondervind ik problemen met het downloaden van bestanden. Het gaat er hierbij om dat de ingepakte bestanden vaak beschadigd zijn als ik ze probeer te Unzippen of te Un-Rarren.
Het downloaden gaat niet via Torrents maar met het gewone standaard windows progamma.
Vaak zijn de bestanden demo's patches en mods van bepaalde games of gewone software. Het downloaden gaat dan via officiele mirrors zoals Gamershell.com, Hypernia.com, Filecloud.com I3D.nl enz. meestal op een snelheid van 350 Kbps. Het gaat vaak om bestanden van ong. 500MB groot.

Dus is mijn vraag: wat kan het probleem hier van zijn?
Alvast bedankt.

Mijn systeem:
Xp Home Ed. SP2
1024MB RAM
80GB HD (30 Gb vrij)
Internet: @Home Kabel

Je zou kunnen proberen of het op een andere pc het zelfde probleem geeft. Het kan zijn dat de bestanden die op de site beschadigd zijn. Het kan ook zijn dat er iets fout gaat bij het downloaden. En als laatste zou het nog aan je inpak programma kunnen liggen.

Hmm. Ik kan bijna zeker zeggen dat het niet aan de host ligt. Ik heb een bestand 3 keer geprobeerd tedownloaden op verschillende mirrors/hosts en andere mensen die het zelfde bestand downloaden ondervonden ook geen problemen.

Het Un-zip progamma dat ik gebruik is het standaard Windows programma. Voor RAR bestanden gebruik ik winrar deze heb ik ook al 2x opnieuw geinstaleerd met de laaste versie.

Ik kan idd wel proberen om het zelfde bestand op een andere pc tedownloaden.

(Firewalls staan uit tijdens het downloaden)

Als je me een link geeft van een download zou ik hem hier ook wel willen proberen voor je. Kijken of hij hem hier wel goed uitpakt.

Hij geeft aan dat hij voor 100% binnen is maar blijft daarna hangen. Is misschien een goed idee om een downloadmanager te gebruiken.
Download accelerator is ook een goed programma:
http://www.speedbit.com/nl/?#

Laatst bewerkt:
Met downloadaccelerator binnengehaald en begint gewoon met installeren. Duurt alleen wel een tijd met wegschrijven naar harde schijf. Misschien dat dat het probleem is dat je langer moet wachten voordat je hem kan gebruiken. Probeer het iedergeval is met een van de downloadeccelerators.

Ik heb net een zelfde soort bestand met een torrent gedownload (Azureus) dit bestand kon ik wel uit pakken zonder dat het beschadigd was.
Het ligt dus aan het dowloaden zelf en met welk programma, ik zal dus voortaan een download manager gebruiken.

Mensen bedankt.

Hij geeft aan dat hij voor 100% binnen is maar blijft daarna hangen. Is misschien een goed idee om een downloadmanager te gebruiken.
Download accelerator is ook een goed programma:
http://www.speedbit.com/nl/?#

FREE dwnload manager is zeker een aanrader heeft de zelfde funties als DAP alleen is het prog veel kleiner en zonder reclames, DAP ( Download accelerator van speedbit) is nog maar net spywarevrij veklaard, maar zit nog vol met reclames en heeft allemaal nare popups om je te overwegen de betaalde versie te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan