Downloads op mijn site zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

iedereen_helper

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2003
ik gebruik het programma Frontpage 2000 en nu wil ik Downloads op de site zetten hoe moet ik die erop zetten????

Met een FTP programma de file naar je site uploaden en op je site (met frontpage) een simpele link maken naar die file.

Dankjewel mario maar moet ik dan die link plaatsen naar waar ik de download in heb staan(de map) of wat?? en ik moet de download natuurlijk uploaden?

Kan, je moet wel eerst die map "downloads" aanmaken op de server, daarna kan je er pas iets in zetten (uploaden). Het maakt niet uit waar je de file op je computer hebt staan. Je moet het zien als een soort Verkenner waar je vast wel eens mee werkt, zo'n soort mappenstructuur is het. Stel je wilt geen programma maar een liedje aanbieden dan kan je, om het overzichtelijk te houden, eerst een map op je server aanmaken die b.v. "songs" heet, daar upload je dan het betreffende liedje naar toe en je verwijst op je site met een hyperlink gewoon naar dat liedje in die map. b.v. www.mijnsite.nl/songs/liedje.mp3.

Laatst bewerkt:
Nee, wat je daar moet zetten zijn de hyperlinks, dus alleen de verwijzingen moet je daar neerzetten (de text dus) Als je een hyperlink maakt op die Downloads-pagina die verwijst naar een file moet het goed gaan. Dus op je site staat b.v. de text "Gratis Programma" en je koppelt die text met een hyperlink aan het echte programma, net zoals je op je homepage het woord Downloads aan je Downloads-pagina hebt gekoppeld. Die hyperlink verwijst dus naar het programma waar het om gaat dat kan staan in een map op je server die "downloads" heet. Die map is op je pagina zelf natuurlijk niet te zien. Maak voor de gein eerst even een map "downloads" aan op je server, upload daar een klein testfiletje in en maak een nieuwe, kleine pagina aan met alleen een hyperlink naar dat programmaatje dat je net hebt ge-upload en up-load die pagina even naar je server. Kijk dan in je browser of het werkt.
p.s. ga nu naar huis toe, ben aantal uurtje offline,succes!

Ik zie dat het je gelukt is, maar haal wel dat plaatje van die meneer met de arm omhoog snel weg. Anders knikkeren ze je site er zo af als er mensen gaan klagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan