Downloadsnelheid bitorrent/utorrent zeer laag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flash9

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Goedendag,

Mijn probleem is als volgt:
Met het direct downloaden van internet zoals bijvoorbeeld liedjes etc download mijn computer met een snelheid van 2mb/s. Maar zodra ik via bitorrent een torrent ga downloaden (die veel seeders en peers bevat) download bitorrent met een snelheid van rond de 15 kb/s gemiddeld wat dus zeer laag is! Ik heb mijn poort op 6882 afgesteld, uploadsnelheid op max 5 kb/s en download op onbeperkt. Hoe haal ik nu sneller films binnen ipv met die 15 kb/s ?

Hopelijk heeft u een oplossing, alvast bedankt

Groetjes.

Je uploadsnelheid staat erg laag. Bij torrents werkt het zo dat mensen die sneller uploaden ook meer bandbreedte krijgen. Zet dus je upload omhoog.

Heeft geen nut....;)

Lees maar eens een FAQ op een willekeurige torrent site, dan zul je zien dat het wel degelijk nut heeft. Een algemene regel is om de uploadsnelheid op 80% van het maximaal haalbare te zetten.

Als de torrents die je wilt downloaden niet via een privé tracker lopen, kun je de opties DHT, Peer Exchange en Local Peer Discovery gebruiken, mochten die nog niet aangevinkt staan.

Ik heb het ingesteld zoals jij dat hebt gezegd. Maar dat heeft geen invloed op de snelheid. Met mijn oude verbinding had ik nooit problemen.. en nu duurt een film dagen :P

Zet de max. uploadsnelheid op onbeperkt en ga dan een torrent downloaden met veel leechers. Je kunt dan zien hoe snel je upload is. Of je doet een speedtest ergens op internet.

Je maximale upload van je provider en daar zo'n 50 tot 80% maximaal instellen.
Stel ook eens een andere poortnummer in bijv. een tussen de 49000 en 55000.(in utorrent,maar ook je firewall en je router/modem)
Druk in utorrent eens op Ctrl+g samen en kijk eens of je poort open staat door op test if port forwarded properly.(vakje rechts naast je poortnummer).

Laatst bewerkt:
Ik heb het ingesteld zoals jij dat hebt gezegd. Maar dat heeft geen invloed op de snelheid.

Het kan even duren voordat de snelheid op gang komt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je pech hebt: dat alle leechers en seeders hun snelheid hebben afgeknepen.

Naamloos.jpg ok krijg dit en nu? (sorry ben niet de handigste met computers...)

In dat plaatje zie ik dat de poort die aan µTorrent is toegewezen niet open staat. Het vreemde is dat er wel een groen rondje met een vinkje te zien is (het teken dat het netwerk goed is ingesteld).

Heb je de poort open gezet in je router? Zo niet, dan kun je dat doen m.b.v. onderstaande site:

http://portforward.com/

Dat heb ik weer ! me router staat niet in de lijst !.... en als ik een request wil doen moet ik dus geregristeerd zijn, waarvoor ik volgens mij moet voor betalen ?

netgear 3500 v2, maar dat port forwarden is nog best een heel proces, met risico,,

je kan opzich wel snellere download snelheid krijge met een settings configuratie.

1.ga naar speedtest.net en haaldaarvan uit je upload speed en onthoud hem
2.ga naar http://infinite-source.de/az/az-calc.html
3.typ je upload snelheid in het eerste vakje
4.open bittorent ga naar options>prefences>brandwith en vul daar alles in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan