Downloadsnelheid goed, presentatie op scherm traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanjohan

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Beste mensen,

Ik heb volgend speedtest.net een downloadsnelheid van 50, prima. Toch verschijnt de info op m'n scherm wisselend trager en sneller, in elk geval te vaak te traag voor zo'n downloadsnelheid. Moet dus ergens in de computer iets tegen gehouden worden. Maar daar weet ik nul van en in het zoeken naar oplossingen verdwaal ik natuurlijk op internet. Is er iemand die wijze raad weet?

Alsvast dank!
Johan

Hoe oud is je harde schijf? Waarschijnlijk ligt daar je probleem.

EDIT: vertel ook maar welke schijf je precies hebt.

Dag K1pje, dank voor je snelle reactie!

Jaja, mijn harde schijf nadert het moment dat-ie vijf jaar wordt...

Ben niet sterk in deze dingen, maar als ik op de eigenschappen van de harde schijf klik, zie ik Toshiba MK8037GSX , het is een HP Laptop, is dat voldoende??

Een 5 jaar oude harde schijf? Dat is al aardig op leeftijd voor de harde schijf dan.

Ik vermoed dat je probleem dan ook bij de harde schijf ligt. Alles wat je vanaf het internet download wordt (tijdelijk) op je harde schijf gezet. Als je harde schijf dus traag is, gebeurd dat ook traag!

Zijn er ook nog andere dingen waar je pc traag in is?

Ja, ik merk wel dat andere programma's ook trager zijn dan op nieuwere computers, zoals Word, Spotify, Camtasia, ze starten alle langzaam op.

Dan vermoed ik toch heel erg dat je harde schijf de boosdoener is ;) Eventueel als je niets wil vervangen en je redelijk wat werkgeheugen hebt kan je een RAMdisk overwegen en daar je tijdelijke internetbestanden naar toe laten schrijven.

hmm kan je dan niet beter een snelle hdd of ssd kopen

zo een ramdisk vervangt je oude hdd niet hij maakt hem alleen wat sneller op op momenten dat je hem nodig hebt
maar die hdd blijft slecht dus beter een andere kopen ze staan goedkoop vind ik 110 euro voor 2tb

Momenteel zijn ze nog relatief duur eigenlijk, sinds de overstromingen in Thailand zijn ze niet meer goedkoop geweest :P

Maar een andere HDD of beter nog een SSD is zeker een optie. Kijk wel of je moederbord SATA aansluitingen heeft, zonder kan je geen nieuwe schijf aansluiten ;)

Prima, maar dan moet je ook je windowsinstallatie op de nieuwe HDD of SSD plaatsen he ;) (kan je eventueel klonen)

Succes!

Okay, dan komt een nieuwe laptop of pc denk ik eerder nog in beeld. Zo'n SSD moet ik ook weer laten installeren. Hebben nieuwe computers standaard zo'n SSD? Heeft opschonen van de HDD geen zin meer?

Opschonen van je windows kan je altijd proberen en is geen slecht idee. Probeer eens de gratis programmas ccleaner en advanced system care (beide gratis).

Nieuwe computers hebben nog niet standaard een ssd, meeste in de hogere prijsklasse wel.

Als ik zo vrij mag zijn: wat zijn de specificaties van je huidige pc?

Ccleaner heb ik gisteravond gedaan, merk niet veel verschil. Zal advanced system care ook proberen, of doet die hetzelfde?

Welke specificaties wil je graag weten?

Ccleaner ook het register laten opschonen? Dat heeft namelijk het meeste effect.

Advanced system care doet veel meer dan alleen het register opschonen en zal ook veel langer bezig zijn (denk ook aan malware verwijderen & defragmenteren). Is zeker het proberen waard ;)

Qua specificaties zat ik te denken aan welke processor en hoeveel werkgeheugen ;)

Okay, ik had gister iemand anders via Computerforum die zei dat ik het register niet moest doen, maar zal dat Advanced System Care doen.

Processor: Intel (R) Core (TM) 2 DUO T7250 @ 2.00 Ghz zie ik staan in apparaatbeheer. Hetzelfde staat er trouwens twee keer, twee dezelfde processors?? Geen idee van dit soort zaken.
Werkgeheugen: Kan ik zo gauw niet vinden, er staan in Eigenschappen computer wel: kloksnelheid 2.00 Ghz 0,99 GB , is dat 0,99 GB dan misschien het werkgeheugen?

ja dat is werkgegeugen die 1gb

maar je pc is wel aan de oude kant he
ik zou zeker geen ssd steken in een pc die minder waard is dan de ssd zelf

Register is juist het belangrijkste om op te schonen :P Probeer dat eens en laat me weten of het wat helpt ;)

Je laptop moet in ieder geval nog wel prima in staat zijn om te kunnen internetten, alhoewel 1GB wel een beetje aan de lage kant is tegenwoordig.

Nou, heb alles opgeschoond, maar merk eerlijk gezegd geen verschil, ondanks dat er behoorlijk wat op te ruimen viel :) Schijf is ook lang niet vol, dus daar ligt het ook niet aan.

Niettemin, hartelijk dank voor jullie genomen moeite!

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan