Sundreamer
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 okt 2008
Mede forumliefhebbers, een uitdaging !
Dit is mijn vraag :
Ik heb standaard internet + bellen van KPN. Deze geeft een downloadsnelheid aan van 40 Mb en upload van 4 Mb.
In mijn huis is upload 1 Mb en Download 20 Mb mogelijk, dit is ook vandaag door de KPN doorgemeten en heb ik zelf ook gedaan met
Speedtest.net. Mijn desktop staat op de 2e etage en mijn laptop met wifi gebruik ik op de eerste etage. Er is geen storing in het huis, daar de laptop exact naast de desktop dezelfde downloadsnelheid aangeeft, namelijk maar 12 Mb en geen 20 Mb zoals van de desktop, nu is er altijd wel een klein verschil, maar niet zo groot.
Volgens mij ligt het aan de instellingen van de router en mijn Atheros AR9285 Wireless Network Adapter ?
Ik heb windows 7Asus laptop en de drivers zijn up to date.
De eigenschappen van de Adapter zijn nu: zie bijlage, moet ik daar iets in veranderen
?
De eigenschappen van de thompson experia KPN router :
Wireless Access Point - Sundreamer Configuration
Interface Enabled: Yes
Network Name (SSID): Sundreamer
Interface Type: 802.11b/g
Actual Speed: 54 Mbps
Band: 2.4G Hz
Channel Selection: Manual
Region: Europe
Channel: 10
Allow multicast from Broadband Network: Yes
Security
Broadcast Network Name: Yes
Allow New Devices: New stations are allowed (automatically)
Security Mode: WPA-PSK
WPA-PSK Encryption: TKIP+AES
WPA-PSK Version: WPA+WPA2
Wie kan mij helpen om de instellingen (interface , encryption, Wpa version ?) zo aan elkaar te laten koppelen, dat ik ook op de laptop een downloadsnelheid via Wifi van ongeveer 20 Mb heb ??
Alvast bedankt !
Vrgr
Erik
Dit is mijn vraag :
Ik heb standaard internet + bellen van KPN. Deze geeft een downloadsnelheid aan van 40 Mb en upload van 4 Mb.
In mijn huis is upload 1 Mb en Download 20 Mb mogelijk, dit is ook vandaag door de KPN doorgemeten en heb ik zelf ook gedaan met
Speedtest.net. Mijn desktop staat op de 2e etage en mijn laptop met wifi gebruik ik op de eerste etage. Er is geen storing in het huis, daar de laptop exact naast de desktop dezelfde downloadsnelheid aangeeft, namelijk maar 12 Mb en geen 20 Mb zoals van de desktop, nu is er altijd wel een klein verschil, maar niet zo groot.
Volgens mij ligt het aan de instellingen van de router en mijn Atheros AR9285 Wireless Network Adapter ?
Ik heb windows 7Asus laptop en de drivers zijn up to date.
De eigenschappen van de Adapter zijn nu: zie bijlage, moet ik daar iets in veranderen

De eigenschappen van de thompson experia KPN router :
Wireless Access Point - Sundreamer Configuration
Interface Enabled: Yes
Network Name (SSID): Sundreamer
Interface Type: 802.11b/g
Actual Speed: 54 Mbps
Band: 2.4G Hz
Channel Selection: Manual
Region: Europe
Channel: 10
Allow multicast from Broadband Network: Yes
Security
Broadcast Network Name: Yes
Allow New Devices: New stations are allowed (automatically)
Security Mode: WPA-PSK
WPA-PSK Encryption: TKIP+AES
WPA-PSK Version: WPA+WPA2
Wie kan mij helpen om de instellingen (interface , encryption, Wpa version ?) zo aan elkaar te laten koppelen, dat ik ook op de laptop een downloadsnelheid via Wifi van ongeveer 20 Mb heb ??
Alvast bedankt !
Vrgr
Erik