Downloadsnelheid lager op laptop (WIFI) dan desktop (snoer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ ellasar, wat denk jij van het uitzetten van de NAT filterering op de router ?

Ik kan verder helaas de bandbreedte niet veranderen via "uitvoeren" omdat ik windows 7 premium home edtion heb.

Wat bedoel je precies muchacho, de eerste zin van je bericht loopt niet zo lekker ?...:)

Dat het bericht, waarin staat dat QoS pakketplanner 20% bandbreedte reserveert ongeacht of het nu aan of uit staat, al een beetje out-dated is.
Simpelweg een vinkje uitzetten op je adapterinstellingen geeft voor WiFi zeker wel een verschil (ik heb die dingen vanaf 20 Mbit/s aansluitingen en hoger bij klanten altijd uitgezet omdat ze nog niet eens op de helft van de maximum snelheid zaten).

Met het NAT filter kun je ook spelen maar als je die uitzet (soms word het ook wel open NAT genoemd in plaats van secure NAT) (Als je router deze setting al toelaat om te wijzigen) gaat het beveiligende aspect van je router wel naar beneden. Nu kun je er over discussieren hoeveel veiligheid een router bied en of je dat nodig hebt ligt aan verschillende factoren zoals hoe ben jij zelf op het internet en welke firewalls heb je naast je router nog aan staan. Dus daar geef ik geen oordeel over.

Zo is iedereen inderdaad anders.
Ik heb het op mijn modem wagenwijd open staan en gebruik Windows Firewall en Windows Defender tegen ongewenste toegang tot mijn PC.
Een ander doet het alle drie, weer een ander heeft alles open staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan