Downloadsnelheid..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky Legend

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Hey helmij-ers

Telkens als ik aan het downloaden ben (ADSL-verbinding) dan wordt er niet de maximale downloadsnelheid uit gehaald..
Zo was ik net een filmpje aan het downloaden dan begint ie de eerste paar seconden met een abnormaal lekkere download snelheid (zoals je in de bijlage kunt zien).. maar kort hierna zakt deze tot een snelheid van hooguit 29 KB/s..
Ik dacht eerst dat m'n pc (233 mhz) de oorzaak zou zijn maar ook op de laptop (1.4 GHz) heb ik hetzelfde..
Om te controleren of 't niet gewoon aan de bron ligt heb ik op een 3e pc (1.8 GHz) met kabel van @home) dezelfde film gedownload en dit bleef de hele tijd aanhouden met een snelheid van gemiddeld 300 KB/s..

Het zou dus in principe voor m'n pc (die van 233 mhz dus) mogelijk zijn om tenminste een constante downloadsnelheid van ongv. 130 KB/s te hebben.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn.. en wat ik nog veel liever wil weten.. Hoe los ik dit op??

Alvast bedankt voor jullie hulp :thumb:

Greetz,
FrEaKyLeGeNd

attachment.php

Bijlagen

• speed.jpg
    speed.jpg
    7,3 KB · Weergaven: 174
Laatst bewerkt:
welke adsl verbinding heetf u ?? bij 256/.. 768/128 ...enz

kan zo snel soort verbinding niet vinden.. (zal dadelijk ff navragen)

en zoals ik al zei.. die max. speed is iets van een paar seconden JJB.. dus aan zulke tests heb ik echt niks.. en soort verbinding maakt denk ik ook niks uit want uit de screenshot blijkt dat die hoge snelheid zeker haalbaar is.. maar de vraag is waarom dat niet zo kan blijven :confused:

De download-snelheid is van veel factoren afhankelijk.
Wanneer je hetzelfde bestand van dezelfde bron vandaag of bv. morgen download
kan het al met een heel andere snelheid plaatvinden
De transfer loopt niet altijd via dezelfde schakels.

De door een provider opgegeven snelheid is de maximale snelheid welke haalbaar is met deze verbinding.
De werkelijke snelheid word echter bepaald door de langzaamste schakel in de lange keten.

Vaak start zo'n download met een magische hoge snelheid
om daarna meteen weer af te zwakken naar de werkelijke snelheid.
Dit vind zijn oorzaak in het feit dat bestanden in clusters worden overgebracht.

De download snelheid is bijna niet afhankelij van de processor snelheid,
eerder nog van je modem (telefoon 56k)
maar een beetje internet modem ontvangt de signalen met 10/100Mb

Naar mijn mening kun je het snelheids-probleem dus niet op jouw PC oplossen

Jan

De hoge snelheid heb je niet werkelijk, hoewel het systeem het lijkt aan te geven.
Wat er gebeurt is het volgende.
Het bestand begint te downloaden en heeft snel een deel van het bestand te pakken.
De computer reageert een fractie langzamer met de registratie van de snelheid en ziet dat in een zeer korte tijd al een groot bestand is gedownload en zegt vervolgens dat, de hoge snelheid die jij denkt te hebben, wordt gehaald.
In werkelijkheid is er dus sprake van een registratiefoutje.
Je werkelijke snelheid is die die je na enige tijd haalt.

Hmmz okeej.. allen hartelijk dank voor uw reacties.. heb ik er weer wat bijgeleerd ;)

Nu heb ik nog 1 enkele vraag over..
Waarom is er op de laptop een downloadsnelheid van gemiddeld 59 KB/s en op mijn pc een gemiddelde downloadsnelheid van 29 KB/s ook al is er dezelfde internetverbinding??

Weet je al wat voor verbinding je hebt? 384/512/768/1024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan