Downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlekkert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2010
Hallo jongens en meisjes van Helpmij.nl
Ik heb een vraag die best specifiek over mijn verbinding gaat dus bij deze een nieuw topic;
Ik download al een tijd met newsgroepen en zal hieronder zo uitvoerig mijn probleem/vraagstelling te beschrijven.

Situatie:

Ik download met sabnzbd+ met als payserver eweka.nl
Ik heb een abbo van KPN met interactieve tv e.d. (het hoogste paket) en zij zeggen dat ik 40 mb/s kan halen.
Nu komt er als ik op de pagina van mijn speedtouch, 19.004 kbps binnen op mijn laptop, wat zou betekenen dat ik
zo ongeveer 2.4 MB/s zou moeten downloaden.

Als ik echter op speedtest.net kijk haal ik ongeveer 12 mb/s wat neerkomt op een snelheid van 1.3 a 1.4 MB/s...
Die snelheid haal ik ook via sabnzbd dus in die instellingen lijkt het mij niet te zitten.
Verder zet ik mijn virusscanner tijdelijk uit wanneer ik download, want anders haalt hij maar 700kb/s (volgens mij via SSL-server).

Nu mijn vraag waar ik hopelijk antwoord van iemand kan krijgen;

Hoe kan het als mijn laptop 19mb/s binnenkrijgt, en maar met 12 mb/s download???

Wanneer ik mijn laptop elders aansluit haalt hij wel een snelheid van 2.5 MB/s.

Ligt het aan de instellingen van mijn WLAN/LAN (haalt hij dezelfde downloadsnelheid mee), virusscanner/ firewall, andere applicaties die het downloaden vertragen, wordt de downloadsnelheid gelimiteerd door enige instellingen in het netwerkcentrum?

Ik gebruik windows 7, op een nieuwe sony vaio.

Sorry voor het wellicht vreemde beschrijving of informatie-missende betoog.

Met vriendelijke groet

Vlekkert

Laatst bewerkt door een moderator:
En hoe sluit jij je laptop aan, op de router/modem ? En tsja, met wifi pak je gelijk een hoop aan overhead mee .. Ik zou het dus eens eventjes een keertje voor de proef eens proberen met een draadje tussen de router/modem en je laptop :)

WLAN/LAN (haalt hij dezelfde downloadsnelheid mee) dus dat maakt geen verschil bij mij helaas :(

Wat is je netwerkkkaart/moederbord?
Die kunnen ook hun limitaties hebben

bij apparaatbeheer staat bij netwerkadapters:

Atheros AR9285 Wireless network adapter &
Marvell Yokun 88E8059 PCI-E Gigabit Ethernet controller

Maar als ik mijn laptop ergens anders aansluit gaat het downloaden wel aanzienlijk sneller...
Dan ligt het toch niet aan mijn hardware?

Als je met een draadje wel de juiste en goede snelheid haalt, dan ligt het aan je wireless adapter .. Nou is wireless al helemaal niet zo fantastisch als het lijkt, het heeft nogal wat overhead ;)

het punt is dus dat draadloos en via een kabel dezelfde snelheid haalt, dus rond de 1.4 MB terwijl er toch echt 19004 kbps binnenkomt... ergens gaat er dus relatief veel snelheid verloren en zou het mijn god niet weten waar het zit...

het punt is dus dat draadloos en via een kabel dezelfde snelheid haalt, dus rond de 1.4 MB terwijl er toch echt 19004 kbps binnenkomt... ergens gaat er dus relatief veel snelheid verloren en zou het mijn god niet weten waar het zit...

En waar en of hoe, meet je je snelheid ?

ik had kpn gebeld met deze vraag, hele aardige gozer aan de lijn en die hielp me een half uur ongeveer,maar die kwam er ook niet uit. Ik moet van hem naar ; http://192.168.1.2** gaan, en dan naar breedband. daar staat 19004 kbps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan