Downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

niels2109

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb thuis een abonnement bij Tele2 en ik heb een snelheid tot 20mbit. Ik weet dat ik dat niet helemaal haal maar ik vond, en dat vind ik nu al zo'n 3 jaar, dat ik toch wel langzaam download voor zo'n abonnement. Ik download namelijk maximaal 480 kb/s.

Dus ik heb een jaar geleden ongeveer met de tele2 klantenservice aan de lijn gehangen en die medewerker snapte niet hoe het kon en hij vertelde me dat de downloadsnelheid inderdaad hoger zou moeten liggen. Hij had alle instellingen enzo gecontroleerd en ook de afstand van mijn huis naar de centrale. Niks wijzer van geworden dus en ik wist ook niet wat ik er aan moest doen.

Nu heb ik ongeveer 2 weken geleden een mailtje verstuurd of ze nogmaals even alles wilden controleren, want als je een abonnement hebt wil je daar natuurlijk het maximale uithalen. Toen kreeg ik een mailtje terug dat de instellingen correct waren, maar dat ik inderdaad sneller zou moeten downloaden.

Wel zei hij dat ik zelf even moest controleren of de afstand tussen mijn telefoonaansluiting en mijn modem wel minder dan 2 meter was. Nou ik zo controleren en wat blijkt, de afstand bedraagt nog geen 20 centimeter. En opnieuw weet ik niet wat ik er mee kan doen. En op zich vind ik 480 kb/s geen verkeerde snelheid, maar ik wil er gewoon het maximale uithalen.:rolleyes:

mijn internetkabel loopt direct vanuit het modem naar mijn computer. Ik gebruik dus geen router voor mijn computer.

Zou iemand enig idee hebben wat ik nog zou kunnen doen/veranderen. Er moet iets te doen zijn want er is dus tweemaal door de klantenservice van tele2 verteld dat ik een stuk sneller zou moeten downloaden.:confused:

Bij voorbaat dank,
Niels:thumb:

Waar staat je modem, voor een correcte aansluiting zou die vlakbij het ISRA punt moeten staan (meestal de meterkast).

Hoever zit je van de centrale af weet je dat misschien, http://www.speedtest.nl/ADSL/

Hoeveel meter kabel je er daarna hebt maakt niet zoveel uit als het goede kabel is (cat5e)

Waar staat je modem, voor een correcte aansluiting zou die vlakbij het ISRA punt moeten staan (meestal de meterkast).

Hoever zit je van de centrale af weet je dat misschien, http://www.speedtest.nl/ADSL/

Hoeveel meter kabel je er daarna hebt maakt niet zoveel uit als het goede kabel is (cat5e)

Mijn modem staat in de meterkast. Ik heb geen flauw idee wat het ISRA punt is. Zou je daar mij iets meer over kunnen vertellen zodat ik zeker weet dat ik ie vlakbij het ISRA punt staat.

Oja en ik zit 1423 meter van de dichtsbijzijnde centrale af. Maar volgens Tele2 mocht dit niet het probleem zijn.

Bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Dat ISRA-punt verhaal is een manier van de providers om je af te schepen als je problemen met je verbinding hebt en de helpdesk belt. Als zij pingen naar het modem en antwoord terugkrijgen is voor hun in principe de kous af en ligt de bal bij jou. M.a.w. controleer of je de juiste kabels hebt aangesloten vanaf het modem en of je wel het juiste modem hebt gekregen voor je abonnement. Want als je werkelijk deze downloadsnelheid hebt, da's 2x niks.

Laatst bewerkt:
Dat ISRA-punt verhaal is een manier van de providers om je af te schepen als je problemen met je verbinding hebt en de helpdesk belt. Als zij pingen naar het ISRA-punt en antwoord terugkrijgen is voor hun in principe de kous af en ligt de bal bij jou.

Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar de Tele2 medewerker heeft destijds zelf geconstateerd dat de downloadsnelheid niet optimaal is en dat die hoger zou moeten zijn. Er moet dus een oplossing zijn.

Hoe ziet zo'n ISRA-punt er uit? Zit dat in de muur? Of is het een soort van klein kastje waar kabels heen lopen?
Ik heb op internet gezocht maar het word niet echt duidelijk:o

Niels

Voor mijn verhuizing zat ik op bijna 1700 meter van de centrale, ik kwam daarbij niet hoger dan een 12Mbit lijntje.
Ik kan me dus wel iets voorstellen bij jou afstand want dat is bijna hetzelfde.

Ik ga er dus vanuit dat jij de 20Mbit gewoon niet zal halen, eerder 12Mbit of net iets daarboven.

Voor mijn verhuizing zat ik op bijna 1700 meter van de centrale, ik kwam daarbij niet hoger dan een 12Mbit lijntje.
Ik kan me dus wel iets voorstellen bij jou afstand want dat is bijna hetzelfde.

Ik ga er dus vanuit dat jij de 20Mbit gewoon niet zal halen, eerder 12Mbit of net iets daarboven.

Nee dat weet ik wel, maar waarom zegt de tele2 medewerker dan dat ik sneller zou moeten downloaden?
Ik snap gewoon niet waar het probleem zit en volgens de tele2 medewerker is dat zeker niet de afstand tot de centrale:confused:

Bij mij zeiden ze dat ook en nog wel meer ook , maar ze willen hoe dan ook klantjes hebben en de rest maakt ze dan niet uit denk ik dan.
Maar daar heb je nu niets aan.

Bij mij zeiden ze dat ook en nog wel meer ook , maar ze willen hoe dan ook klantjes hebben en de rest maakt ze dan niet uit denk ik dan.
Maar daar heb je nu niets aan.

Ja zo denk ik er ook wel over eigenlijk.
Ik zou graag een paar meningen willen horen of jullie nou denken of dit echt het maximale is wat ik haal:

480 kb/s
1500 meter van de centrale.
20mb tele 2 compleet

Niels

Welke netwerkkaart is er in gebruik, en heb je de nieuwste drivers ervan al eens geïnstalleerd.
Misschien kan dat mee helpen aan de oplossing.

Welke netwerkkaart is er in gebruik, en heb je de nieuwste drivers ervan al eens geïnstalleerd.
Misschien kan dat mee helpen aan de oplossing.

Ik heb zojuist mijn drivers geupdate via windows updater. Ik heb Realtek 8168b netwerkkaart.
Mijn downloadsnelheid blijft hetzelfde..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan