Downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

IRSquirrell

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Berichten
23
Ik gebruik µTorrent 2.0.4

Als ik grote bestanden download dan zie ik dat mijn downloadsnelheid ENORM varieert. Meestal begint hij zeer hoog en valt dan opnieuw naar niets. Als ik dan de tracker's bijwerk of µTorrent opnieuw opstart dan stijgt het ineens weer, maar iets later dan daalt het toch opnieuw. Kan iemand me uitleggen hoe dit komt en ofdat ik het eventueel kan verhelpen?

met dank.

Alessandro

torrentsk.png
 
Het grote probleem met torrents is dat je afhankelijk bent van de seeders (uploaders) !
Deze bepalen uiteindelijk je download snelheid. Je zal namelijk nooit sneller kunnen downloaden dan dat het bestand door de seeders (en het aantal) wordt aangeboden.
Alhoewel de keuze in torrents enorm is raad ik mensen altijd aan om gebruik te maken van Usenet (nieuwsgroepen)..... dit in combinatie met een payserver. Dan ben je zeker van een stabiele en maximale download snelheid. Ik zal als voorbeeld geven dat ik bij Ziggo het 120 Mb pakket heb en met downloaden haal ik deze snelheid dan ook vrijwel altijd. Een film van 4.7 GB haal ik dan ook in enkele minuten binnen. Ik gebruik het programma SABNZBD i.c.m. XLNED !

Kijk eens op deze site voor alle uitleg:

http://www.binaries4all.nl/
 
Laatst bewerkt:
Wat nog kan helpen (indien je dit nog niet gedaan hebt):

- de poort die µTorrent gebruikt open zetten in je router/firewall (erg belangrijk, als dit goed is ingesteld staat er een groen vinkje onderin het programma)
- de uploadsnelheid in µTorrent instellen op 80% van het maximaal haalbare

Verder ben je inderdaad afhankelijk van het aantal seeders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan