Downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcjack

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Beste forum

Ik download best wel veel met torrents, en de ene torrent is beter dan de andere.
Maar soms heb ik torrents met heel veel seeders, maar download ik zelf heel erg traag.
Weet iemand hoe dit komt? en hoe ik dit kan oplossen?

mijn max snelheid die ik kan halen ligt rond de 900 kb/s (die bij heel veel torrents ook wel wordt gehaald)

dank u

ik verander altijd de prioriteit van de torrents en de bandbreedte, misschien dat dat iets helpt

ligt er maar net aan hoeveel vraag en aanbod er is :)
meestal is het wel zo dat met veel seeders je sneller download..

maar als iedereen klein stukje heeft en veel mensen hebben dat 1e stukje nodig :)
kun je dus al zien dat het verkeerd gaat omdat niet iedereen even snel kan/wil uploaden..

verder kun je maar een max aantal verbindingen open hebben vanaf je pc :)
dus maakt het opzich niet eens zoveel uit hoeveel seeders er zijn

verder heeft het nog met poorten te maken of die open staan / virusscanners die inkomend verkeer filteren enz enz :)

ik kan zelf max met 15mb downloaden maar haal meestal ook maar 1 tot 2 mb (net 26k seeders en 120k leechers)

verder kun je het beste nieuwsgroepen gebruiken naar mijn mening altijd volle snelheid

@dankrik: prioriteit zet ik altijd wel op hoog en bandbreedt ook hoog
@eehbiertje: het probleem is dat ik een torrent soms gewoon 900 kb/s binnenhaal, en twee minuten later is de zelfde torrent met 25 kb/s aan het downloaden

dat snap ik dus nooit

Je kunt je download snelheid wel iets op krikken door je poorten te forwarden.
zie daar voor even deze site: http://portforward.com/
Je moet er voor zorgen dat bepaalde poorte openstaan en dat die poorten gelinkt zijn aan je torrent download programma.
Je kunt dit op je modem en of router instellen.

Klopt bestand wordt in paar duizend stukken gesplitst als net weinig mensen dat deel hebben die je nodig hebt zal het trager zijn of als ze niet uploaden of trage snelheid hebben :) zit nu op telefoon maar google anders even op hoe torrents werken :)

top,

als ik tijd heb zal ik dat portforward proberen
jullie horen het nog

@jurgen123,

Als je jong bent, dan ben je de bom
als u wat ouder bent, dan bent u een topper

op portforward.com moet je betalen maar ik ben er via youtube achtergekomen waar het op neer komt en met wat moeite heb ik dat in mijn router kunnen aanpassen.
doorloopsnelheid ging gelijk naar zijn maximum

Vraag opgelost. Antwoord = portforwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan