downloadspeed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste...

zoals eigenlijk al algemeen bekend is ligt de downloadsnelheid van bestanden vele malen lager dan de 'echte snelheid' van bijv speedtest.net.

weet iemand of er manieren bestaan om het downloaden van bestanden sneller te maken? ik zit namelijk op een downloadspeed van 400kbs, met een verbinding van 3.5mbs (ja het is crap ik weet het)..

mocht iemand nog een idee hebben, ik verwacht het overigens niet, maar mocht het zo zijn... kan je die dan posten :P?

thnx

er bestaan downloaders ,die pakken een paar bestanden te gelijk dus zou iets sneller moeten gaan

Nou ja, algemeen bekend??
Ik haal met Usenet op volle snelheid bestanden binnen hoor.
Maart ik weet waar je waarschijnlijk op doelt......
Er zijn inderdaad download managers maar je blijft afhankelijk van de upload snelheid van de aanbieder, daar heb je geen invloed op.

Laatst bewerkt:
Je zult het misschien niet geloven.... maar ook bij ZIGGO krijg ik dat waar ik voor betaal.
Bij de juiste sites, met het juiste aantal seeders, altijd "plankgas"...

Gebruik eens een TCP optimizer, zoals bijvoorbeeld deze: http://www.speedguide.net/downloads.php#

@Raymond Bos

ik gebruik usenet, maar ik krijg (waarschijnlijk door mijn locatie) bestand binnen met max 420kbs... terwijl ik voor 3.5 betaal... op speedtest zegt hij inderdaad ook 3.5mbs, maar hoe kan het dat hij het op speedtest wel detecteert en haalt, maar via usenet etc niet?

(payserver, 20mbs usenet)

torrents idem

@erpcity, kan hier helaas geen kabel ontvangen (en heb vrienden en kennissen met een hele slechte ziggo ervaring, maar das natuurlijk ieder voor zich)
thnx voor het prog iig, ga het even testen... is het wel veilig als is de tcp 'optimaliseert?' of gooit ie gewoon alles open en loop ik meteen beveiligingsrisicos :P?

-edit- het programma heeft helaas niet gewerkt.

Laatst bewerkt:
... is het wel veilig als is de tcp 'optimaliseert?' of gooit ie gewoon alles open en loop ik meteen beveiligingsrisicos

Is volkomen veilig en heeft niets met "opengooien" te maken.... De meeste wijzigingen zijn registerinstellingen... Microsoft "knijpt" standaard de instellingen... toen het protocol ontwikkeld werd dachten zij zo de schade door wormen etc. te kunnen beperken.....

Je weet hoop ik wel dat er verschil bestaat tussen Kb en KB?
1 KB = 8 Kb. (1 Kilobyte = 8 Kilobit)

Usenet telt bijvoorbeeld in KB. Dus als jij zegt dat je met 400 KB(yte) download, dan ga je dus met 3200 Kb(it). Internet providers melden de downloadsnelheid altijd in Megabit, omdat dit een hoger getal is dan Megabyte en zo internet dus sneller lijkt te zijn....

Jij zegt dat je een internetverbinding hebt van 3.5 Mbit, dat is 3584 Kbit en dat is dan weer 448 KiloByte/Seconden. Je zit dus aardig tegen je max aan!

dus Mbit/sec->KByte/sec = Mbit * 1024 / 8

Je weet hoop ik wel dat er verschil bestaat tussen Kb en KB?
1 KB = 8 Kb. (1 Kilobyte = 8 Kilobit)

Usenet telt bijvoorbeeld in KB. Dus als jij zegt dat je met 400 KB(yte) download, dan ga je dus met 3200 Kb(it). Internet providers melden de downloadsnelheid altijd in Megabit, omdat dit een hoger getal is dan Megabyte en zo internet dus sneller lijkt te zijn....

Jij zegt dat je een internetverbinding hebt van 3.5 Mbit, dat is 3584 Kbit en dat is dan weer 448 KiloByte/Seconden. Je zit dus aardig tegen je max aan!

dus Mbit/sec->KByte/sec = Mbit * 1024 / 8

Inderdaad, ik denk dat hij KB en Kb door elkaar haalt.
Ik wou het net plaatsen maar mijn internet verbinding viel uit.

tsja das inderdaad vrij dom... niet gekeken dat het bij speedtest om megabits draaide...

nog steed vind ik het vreemd dat ik zon 50kbs tekort kom, maarja het grote verschil is al duidelijk... stom, had ik zelf moeten bedenken :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan