draad doorgebrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
In de computer van mijn zoon is een draadje oververhit geraakt en enigszins doorgebrand. Rook uit de PC. Dat lijkt mij niet gezond. Ik ben niet zo technisch, maar dit is er ongeveer aan de hand: Een korte om en om gewikkelde zwart/rode draad- een verbinding tussen twee stekkertjes aan de cd-rom en van daaruit naar de voeding. Op de schets in de bijlage kun je zien (hoop ik) dat ik deze draad moet vervangen, maar kan dat ook? Die klont geel/zwart/rode draden tussen voeding en de veschillende apparaten kan ik niet vervangen. Wie heeft raad?

Bijlagen

• scrshot.jpg
    scrshot.jpg
    9 KB · Weergaven: 66
Die getwiste draad lijkt me een signaalkabel voor het audiogeluid, er is misschien iets met de geluidskaart aan de hand, het draadje zonder meer vervangen zou ik zonder technische kennis niet doen, een draadje brand niet "zomaar" door.

Dat betekent in feite dat ik 't hele systeem zal moeten doormeten. Als er ergens iets fout zit, moet de pc dat aangeven, althans dat hoop ik. Bedankt iig.

NEEEEEEEEEE, deze draad hoort NIET op de cd-rom speler, dit is een extra voedingsdraad en die hoort beslist niet op de audio uitgang van de cd-rom (of welke andere aansluiting dan ook van de cd-rom)
Hoe die daarop terecht komt weet ik niet maar deze hoort daar niet aan vast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ondeskundige zoon, a-technische vader...Hangt die draad er dan gewoon aan zonder verbonden te zijn aan de audio uitgang. Is ie bedoeld voor een andere toepassing. Die pc is al 4 jaar in bedrijf, misschien heeft mijn zoon vandaag dat kontaktje d'r in geschoven.
Kan ik die draad verder gewoon vrij laten bungelen?

Ok thnx.
smile.gif

Draad

Maestro heeft gelijk.
Dit is een voedingsdraad van een diskdrive b.v. een 2e 3.5 inch diskdrive, die moet ZEKER niet op de cd-rom.
OF hij hoort op de 1e diskdrive OF hij hoort inderdaad LOS te bungelen ...

Richard

Oeps ik ben bang dat je audio uitgang van je cd-rom nu stuk is.

Deze uitgang is bedoelt voor WAV [ normale muziek cd's ]
Normaal gaat deze van je cd-rom naar je geluids kaart of op het mobo als je geluid onboard hebt.
Waarschijnlijk heeft zoonlief een cd willen afspelen en het voedinkje effe in het verkeerde gaatje gestoken.
Als je geluk hebt doet de cd-rom het nog , hoewel ik wel mijn twijfels hebt hierover.

Suc6 : speedtouch,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan