draad >> draadloos >> weer draad netwerk mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackkawa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Ik heb een draadloze verbinding van huis naar garage. Kan ik nu in de garage weer overstappen naar een bedraad netwerk? Weet iemand of dit simpel te realiseren is?

Het simpelste is om een accesspoint aan te schaffen, hier zitten meestal 4 poorten op voor een bedraad netwerk plus antennes voor een draadloos netwerk.

Ik weet niet hoe jij nu het netwerk heb, wat voor apparaten je hiervoor gebruikt dus wellicht als je dit even post kan het zijn dat je niets hoeft aan te schaffen.

Ik heb nu een router/switch waar internet binnenkomt, deze gaat naar 1- multimediacentre pc en 2- router/switch met accespoint.
de router/switch met accespoint gaat naar:
a-4 pc's -vor de kids en voor mij via cat5 kabel
b- naar de garage waar een pc staat met draadloze adapter

nu wil ik in de schuur graag een linux-pc de mailserver laten draaien, maar daarvoor wil ik inderdaad graag een "wifi-ontvanger" waar ik met cat5 kabels weer pc's op aan kan sluiten.

Klopt het dat het eerste "station" waar je internet binnenkomt een router is? Is dit geen modem? Als het een router is dan heb je dus op die minimaal 4 poorten, waarvan er 1 naar je multimedia pc gaat en 1 kabel die naar een andere router gaat. Klopt?

Dat betekent dat je op de eerste router nog 2 vrije poorten hebt

Vervolgens gaan vanaf de 2e router 4 kabels richting een "kind-pc" en 1 kabel richting de "ouder-pc". Conclusie een 5-poorts router die vol zit. Klopt het allemaal nog?

Tot slot staat er in de garage een computer die in draadloze verbinding staat met de 2e router.

Nu wil je graag dat die draadloze pc een draadje krijgt richting een router.

Wat mij dan de makkelijkste oplossing lijkt, aangezien je nog 2 vrije poorten hebt op de eerste router, is om OF een "kind-pc" aan te sluiten op op de 1e router i.p.v. de tweede OF een kabel te trekken vanaf de eerste router richting de garage.

Nee, sorry, maar de eerste is inderdaad een modem met 2 uitgangen (livebox)
Maar dat doet er in principe niet toe. M'n doelstelling is in de garage een switch of router te hebben, waar meerdere pc's op kunnen. Echter is de garage te ver om een kabel heen te trekken. Mijn vraag zou ook kunnen zijn : kun je een accespoint/switch zodanig gebruiken, dat deze als bridge functioneert, dus dat ook de utp poorten beschikbaar zijn?

Jup dat is mogelijk, moet je wel bij de aanschaf even kijken of je hem als bridge in kan stellen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan