Draadbreuk adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik1900

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2008
Hallo,

De hond vond de draad van de adapter wel een lekker hapje.

Nu heb ik een breuk in de draad in het gedeelte van de laptop naar de adapter.

Er loopt een enkele stroomdraad door de kabel en er lijkt een soort metalen/folie achtige huls om de binnenste draad te lopen.

Kan ik de draad gelijk een stroomdraad doorknippen en verbinden. Wat is de functie van de metalenfolie ? de draad lijkt op de plek (waar nu plakband om zit) warmer te worden.

Als het een functie heeft welke is dit en hoe houd ik deze het beste / veiligste in stand?

Alvast bedankt

Het beste is om een nieuwe te kopen. Beschadigde kabel kunnen dodelijk zijn

Ron

De kabel vanaf de adapter naar de laptop is een afgeschermde kabel de afscherming dient als massa dus de - en de binnenste draad is de voedingsdraad +
Je kunt de adapter vaak niet open halen maar er zijn wel mogelijkheden ze zijn verlijmd.
Er is een foefje voor om de adapter open te krijgen zodat je de kabel in kunt korten en opnieuw kunt solderen in de voeding.
Ga als volgt te werk klop op de naad van de behuizing van de adapter met een hamer een paar keer rond dan zul je zien dat die op een gegeven moment open barst op de naad.
Nu kun je bij de print binnen in de draden opnieuw solderen wel de draden op de zelfde mannier aansluiten.
Als alles weer gemonteerd is kun je de behuizing met seconde lijm weer vast lijmen even wat tape er omheen tot dat de lijm goed uitgedroogd is.

Pas op het is wel eigen risico, maar met een beet je goed beleid moet het lukken.

De kabel vanaf de adapter naar de laptop is een afgeschermde kabel de afscherming dient als massa dus de - en de binnenste draad is de voedingsdraad +
Je kunt de adapter vaak niet open halen maar er zijn wel mogelijkheden ze zijn verlijmd.
Er is een foefje voor om de adapter open te krijgen zodat je de kabel in kunt korten en opnieuw kunt solderen in de voeding.
Ga als volgt te werk klop op de naad van de behuizing van de adapter met een hamer een paar keer rond dan zul je zien dat die op een gegeven moment open barst op de naad.
Nu kun je bij de print binnen in de draden opnieuw solderen wel de draden op de zelfde mannier aansluiten.
Als alles weer gemonteerd is kun je de behuizing met seconde lijm weer vast lijmen even wat tape er omheen tot dat de lijm goed uitgedroogd is.

Pas op het is wel eigen risico, maar met een beet je goed beleid moet het lukken.
Ik zou dit niet een nieuw forumlid willen aanraden.
Ik heb geen idee van zijn technische kennis.

Opgelost....

heb via internet (digiplanet) nieuw adapter besteld.

Nieuwe koste 24 eur, heb demo exemplaar voor 18 eur kunnen krijgen plus 6 eur verzendkosten. daar ga ik maar niet voor klooien met stroom !

is zelfde HP adapter.

Op HP site of adapter van trus kost 60 /70 Eur !!

Bedankt voor de tips !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan