draadloos aansluiting

• Onderwerp starter Onderwerp starter moes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

moes

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
hey hallo
nu heb ik een vraagje ik heb een nieuwe laptop gekocht
en een draadloze router van sitecom
nu als de router aangesloten is vind deze laptop geen verbindingen
normaliter bij mijn andere laptop zat er een ontvanger ingebouwd
maar bij deze niet
het betreft een toshiba l350-107 zit daar wel een ontvanger standaart op of niet ??
bij eigenschappen van lan verbinding staat Realtek
RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.0) is deze draadloos ??? wie kan me helpen deze laptop draadloos on air te krijgen

je moet niet bij LAN kijken... maar rechts onderin bij het plaatje met 1 Icoon (computertje met een kruis?) ,, rechtermuis knop » kies: alle verbindingen weergeven » kies jou sitecom router... » klik op verbinding maken (of dubbel erop klikken) » vul daar jou WPA of WEP code in (staat vaak op de onderkant van het modem of de router.. » kies verbinden » start pc opnieuw op... » kies eventueel nog rechts onderin met de rechtermuisknop op Herstellen... nu moet je verbinding hebben....

SucCesS :thumb::thumb:

en de laptop heeft al via een draadje aan de router gezeten en gewerkt?

ja de laptop heeft al met een kabel verbinding gehad met de router,
en erzit ook een knopje op met verbinding maken met wifi die staat aan
ik heb ook al bij begin topic gezet wat voor netwerk kaart erin zit. maar als ik alle verbindingen klik geeft hij niks weer. en als ik dan probleem oplosser laat doen vermeld hij dat er geen draadloosnetwerk adaptor is aangesloten of is geinstaleerd, hoe check ik dat dan dank u

heb je later nog een internet adapter geïnstalleerd?
of software die met internet te maken heeft???

als je pc meer dan 1 connectors vind kun je inderdaad geen verbinding meer vinden/krijgen

@DoRcO
Als je meerdere netwerkkaarten heb dan kan hij geen vebinding maken ? Dat is niet correct. Dat werkt prima met meerdere netwerkkaarten. Of je moet iets andere bedoelen.

@moes
In je eerste reactie vermeld je inderdaad een netwerkaart maar dat is geen draadloze netwerkkaart maar 1 voor een bedraad netwerk.

Als je niets ziet staan dan kunnen er maar een paar dingen aan de hand zijn.
1. De draadloze netwerkaart is niet ingeschakeld op de laptop
2. Apparaatbeheer geeft een onbekend apparaart weer of de drivers zijn niet geinstalleerd.
3. Je draadloze netwerkaart is defect, wat mij niet lijkt maar altijd kan.

Zeker punt 2 is het belangrijkste. Als je daar geen netwerkaart ziet buiten de Realtek dan ziet windows de kaart dus niet en kan er ook geen verbinding gemaakt worden.
De kaart zal als eerste in Appraartbeheer te zien moeten zijn wil het gaan werken.

Dat kan aan de volgende oorzaken dus liggen.
1. Geen drivers geinstalleerd voor de draadloze kaart. Kun je downloaden bij Dell.
2. Draadloze kaart is niet ingeschakelend.
3. Kijk eens in het BIOS van de laptop. Mogelijk dat daar de kaart is uitgeschakeld.

@ mikeo

ik bedoel meerdere draadloze USB adapters, (daar de pogramma's van)
dus bijvoorbeeld een ingebouwde WIFI en dan nog een losse USB Adapter + pogramma
zorgt voor problemen;)

hey bedankt allen voor de gegeven reacties
inderdaad er waren geen drivers geinstaleerd op de laptop en er zat wel degel;ijk wifi op ingebouwd, de verkopers bij bcc hebben het er op gezet die hadden er meer verstand van dan ik maar ok, de laptop ontvangt dus mijn vraag kan gesloten worden

oke mooi zo, kun je even op vraag is opgelost klikken rechts onderin :P

succes met je internet groetjes Remco :D:thumb:;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan