Draadloos antennesignaal Wand/TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
Om te voorkomen dat ik met de antenne kabels TV+radio door heel de kamer moet vraag ik me af of iemand apparatuur weet/kent die het signaal afnemen van de wandcontactdozen aan de ene kant van de kamer, deze draadloos verzenden en aan de andere zijde aangesloten kunnen worden op DVD recorder/TV resp. tuner.

Dat zou heel fijn zijn nl.

Alvast bedankt
 
snarf54 zei:
Om te voorkomen dat ik met de antenne kabels TV+radio door heel de kamer moet vraag ik me af of iemand apparatuur weet/kent die het signaal afnemen van de wandcontactdozen aan de ene kant van de kamer, deze draadloos verzenden en aan de andere zijde aangesloten kunnen worden op DVD recorder/TV resp. tuner.

Dat zou heel fijn zijn nl.

Alvast bedankt

Die zijn er, Marmitek heeft zoiets.

Paar voorbeelden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt.

Als ik dit zo lees dat is er dus wel iets voor TV

Maar lees niet echt dat het ook voor radio signalen mogelijk is.
 
Dan zul je kabel achter de wandkontaktdoos met het scheidingsfilter aan de zender moeten hangen en deze na de ontvanger moeten plaatsen, het is een scheidingsfilter voor de radio/TV signalen, mocht er ook de internet kabel aan hangen, dan wordt het moeilijker.
 
Ok daar moet ik eens over nadenken (niet echt geboren met rechter handen..).

Invoer kan ik nog begrijpen maar hoe aan de andere zijn (ontvanger) hoe splits ik daar tv/radio ?
 
Gewoon weer met dat scheidingsfilter die je er eerst hebt afgehaald, maar meestal is dat een inbouw, dan is een opbouw makkelijker, in iedere DHZ zaak te koop.

Als de kabel in de meterkast binnenkomt, is het meestal ook een opbouw, die kun je dan eventueel wel gebruiken.

Een inbouw in de kamer zal voor de afwerking wat moeilijker worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan