Draadloos/bedraad netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank84

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Goedeavond,

Ik heb een erg vreemde situatie thuis. Ik heb een modem van casema, daarachter staat een Netgear router. ( die een draadloos signaal verstuurd) als ik in huis ben, dan kan ik met al mijn wifi toestellen ( iphone e.d. ) op die netgear router. Mijn laptop geeft rechts onderin ook aan verbonden met Netgear. als ik nu in de URL balk mijn ip adres intik dan krijg ik een melding van dat dit niet de goede router is maar dan ik ga inloggen op een WRT54GL ( dat is een lynksys ofzo ) niet die van mij iig.
Als ik nou mijn draadloos uit zet, en ik bedraad mijn laptop en ik doe dan hetzelfde dan kom ik in mijn Netgear router.

Ook als ik naar configuratiescherm ga en dan naar netwerk gebeuren en dan kijk wie en wat er op het netwerk zit ( als ik draadloos ben ) zie ik ook een andere PC + een Mediabibliotheek, ik kan daar gewoon de fotos zien en muziek luisteren ( volgens mij van me buren, ken die mensen niet zo goed) als ik nu draadloos uitzet en bedraad doet, zie je die computer weggaan en ook die mediabibliotheek.
Wat is hier nou aan de hand, en wat kan ik er aan doen???
Sorry dat het er misschien een beetje vreemd staat maar heb er echt geen verstand van.

alvast bedankt
Frank

Waarschijnlijk verbind je dan met de linksys router.
Kweet niet wat voor windows versie je hebt maar verwijder alle draadloze verbindingen(de instellingen)
en klik dan op netgear en verbind deze. als deze succesvol verbonden is sla dan deze verbinding op ;)
Byee VRC

Heb het vermoeden dat je inderdaad mee surft op het internet van je buren (wat dus niet beveiligd is). Misschien een idee dat toch even aan hen voor te leggen.

Is jou eigen netwerk beveiligd? En heb je die code wel ingegeven in je laptop?

Ja mijn netwerk is beveiligd, ik heb wel de code op mijn laptop ingevuld.als ik bij netwerkverbindingen kijk dan zie ik wel staan dat ik verbinding heb met mijn router, maar als ik dan ( als ik draadloos zit ) mijn ip adres invul dam ik niet in mijn router, maar die lynksys ofzo. Als ik dus wifi uitzet en ik doe et bedraad dan krijg ik wel mijn router. Maar er staat dus wel net als op me telefoon dat ik verbinding heb met mijn router..

Het is niet mogelijk om verbinding te hebben met twee draadloze verbindingen tegelijk. Er word dus door iemand op een verkeerd netwerkt gesurft. En om in de router te komen gebruikt men dus ook nog eens hetzelfde ip adres.

Ik zou toch willen aanraden even langs de buren te gaan en te vragen of zij hun netwerk willen beveiligen. Op die maneir is het voor jou niet meer toegangelijk en heb je gelijk de buren gewezen op een probleem!

Ik heb ergens in me laptop bij netwerk wat gevonden ziet er als volgt uit, ( kan hiero geen afbeelding plaatsne ofwel?? heb nml printscreen gemaakt )

Laptop ------- Router ( mijn )
!
!
Laptop ------- Switch (onbekend )
!
!
Laptop ------- Router ( Buurman )-------- Internet

Zo staan we verbonden, als ik op verversen druk bij dat tabblad dan is ineens de internet verbinding via mijn router.
Hebben jullie dit wel eens gezien, en wat kan ik er aan doen?

Die !!! hadden dus onder de router -> Switch -> Router moet staan..

Had je geprobeerd wat ik had voorgesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan