Draadloos blijft moeilijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joggerke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2009
Hallo,
Ik zit met een probleem. Heb hier thuis een draadloos beveiligd netwerk. Ik wil bijkomend nog een oudere laptop draadloos gebruiken en daar knelt het schoentje.
Op die laptop draait Windows XP. Als ik zoek naar beschikbare draadloze netwerken vind ik mijn beveiligd thuisnetwerk. Signaalsterkte uitstekend. Als ik echter Internet Explorer activeer, krijg ik als resultaat dat de “webpagina niet kan weergegeven worden”.

Ik weet dat bij het vinden van een beveiligd netwerk gevraagd wordt naar een wachtwoord. Als ik bij de eigenschappen van het draadloos netwerk de (bestaande!!!) netwerksleutel wil wijzigen, lukt dat wel maar slaat dat niet op. Als ik dat scherm meteen terug bekijk staat weer een code van 8 karakters alhoewel de code van mijn huisnetwerk 10 karakters telt. Ik kan dus het wachtwoord niet wijzigen en opslaan. Normaal vraag men automatisch naar de sleutel maar ook dat gebeurt niet. Die bestaande code is "waarschijnlijk" een oude code die door Telenet (?) werd ingegeven en blijkbaar niet kan gewijzigd worden.
Heeft iemand ervaring met dit probleem of kan me iemand uit mijn dromen helpen.

Wel nog ff zeggen dat, als ik 192.168.1.1 of 192.168.1.100 (web sunalyser-zonnepanelen) ingeef, krijg ik alle gegevens hierover in beeld. DRAADLOOS!

Thanx

joggerke

Er zijn verschillende beveiligingen mogelijk bij een draadlos LAN: eerst was er WEP, dan kwam er WPA, en intussen hebben wij WPA2.

Ik vermoedt dat je ouder laptop geen WPA2 ondersteunt. Oplossing: zet het beveiligingsniveau terug naar WEP.:thumb:

Maar dan moet je dat bij iedere draadloos apparaat instellen. Anders zet een netwerkkabe klaar...l

Er zijn verschillende beveiligingen mogelijk bij een draadlos LAN: eerst was er WEP, dan kwam er WPA, en intussen hebben wij WPA2.

Ik vermoedt dat je ouder laptop geen WPA2 ondersteunt. Oplossing: zet het beveiligingsniveau terug naar WEP.:thumb:

Maar dan moet je dat bij iedere draadloos apparaat instellen. Anders zet een netwerkkabe klaar...l

Dit zou ik niet doen, WEP is zo gekraakt !!
Ik zou een kaartje kopen met WPA of WPA2 ondersteuning.

Nu wordt het nog moeilijker

Hallo beste mensen,

Mijn kennis over het instellen of beheren van draadloos netwerk is beperkt. Maar ik krijg nog meer angst om te gaan prutsen als jullie het met de aangeboden oplossingen zelf oneens zijn.

Ik wacht dus nog ff af en hoop ondertussen toch nog op de hulp van de experts.

Vriendelijke groet

joggerke

Het probleem oplossen is een meerstappenplan. Eerst moeten wij uitzoeken wat je laptop ondersteunt. Maar je kan altijd zo een handig usb wlan stik kopen. Alleen wil ik niemand op kosten jagen, indien dat volgens mij, op dit moment nog niet aan de orde is.

WEP is dan wel kraakbaar, maar maakt het iets uit?:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan