Draadloos digitale tv via tele2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chmvandongen

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Hoi,

Ik heb een compleet tele2 pakket aangeschaft. Dus met tv, bellen en internetten erin.
Dit alles verloopt via ADSL, dus niet via de kabel. Internet is geen probleem, dat gaat gewoon lekker draadloos.
Het probleem is dat nu dat de aansluiting voor het multimedia modem in het stoppenkast zit. En dat dit modem met een ethernet kabel (volgens mij) is aangesloten met de decoder (digitale tv). Deze decoder is weer mbv scart kabel aan mijn tv.
Dus waar ik nu ook het modem of decoder neerzet, ik kom er niet onderuit om een kabel door heel mijn huis te leggen.
En dat wil ik eigenlijk niet.
Heeft iemand ideeën of ervaringen om digitale tv (via adsl) draadloos te maken?

Groetjes,

Cor

Help mij...ook

Ik heb precies dezelfde vraag; digitale TV via Tele2, een versatel decoder die niet via een wireless verbiding met de modem kan praten. Is er een draadloze oplossing? Ik heb iets gelezen over powerline adapters... is dat iets?

Alvast heel erg bedankt voor een antwoord,

Eline

Powerlines zijn een oplossing, verstuurt je signaal langs het electriciteitsnet (weliswaar niet geschikt voor alle netten, een net dat in drie fase is opgebouwd kan problemen geven als je 2 adapters op verschillende fases steken). Je hebt ook "echt" draadloos zoals de ruckus wat ze bij belgacom gebruiken.

Road Dogz, bedankt voor je antwoord. Ruckus lijkt mij de "best bet", ik heb het eea op andere fora gelezen en Belgacom gebruikers lijken er blij mee te zijn.

Nog een vraagje: Ruckus biedt verschillende producten aan en het is voor mij niet direct duidelijk wat nu het meest geschikt is. Ik wil zoals gezegd er voor zorgen dat onze digitale televisie (via ADSL, Tele2) wireless van modem de tv bereikt; Internet is al wel wireless via onze modem. Veel Ruckus systemen fungeren echter ook als een modem -zo maak ik op uit hun website- en zouden daarmee evt ook onze modem vervangen - op zich geen probleem, maar dus niet perse noodzakelijk.

Ik denk dat de "MediaFlex Family" het meest geschikt is, maar welk type? Mocht jij of een andere Guru dit wel in een oogopslag kunnen zien of al weten, dan zou een advies me heel erg helpen. Bedankt!

Eveline124,

Graag een eigen vraag aanmaken aangezien het niet netjes is om in te breken in andermans vraag. Daarnaast komt het topic uit 2008.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan