Draadloos downloaden 1e verdieping erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

edculinair

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Sinds dat ik kort geleden een woning heb gekocht heb ik ook een nieuw internet/tv en telefoon abonnement van ziggo genomen.

ik heb gekozen voor het alles in 1 plus pakker\t met internet van 22mbits.

nu download ik diverse dingen via grabit, en omdat ik in mijn vorige woning een 8mbit lijn heb en hier een 22mbit lijn heb ik mijn newsserver abonnement geupgrade waardoor ik nu zou kunnen downloaden met 2200kb/sec.

Nu lukt dit beneden zowel bedraad als draadloos wel (modem aangesloten op een wireless sitecom wl328 router
) maar zodra ik boven op mijn computerkamer ga zitten gaat mijn downloadsnelheid naar bededen naar ongeveer 800kb/sec.
Dit is zowel met mijn pc als met mijn laptop zo als ik deze boven gebruik.

omdat het ivm branden van data e.d. handiger is dat ik alles direct op mijn pc download die boven staat wil ik daar ook die 2200kb/sec gaan halen. Op de draadloze manier zoals ik het nu doe wil dit niet, en bedraad aanleggen is geen optie. (heel gedoe al die kabels door t plafond trekken e.d)

nu las ik dat er zogenaamde homeplugs op de markt zijn waarmee je kunt internetten via het stopcontact.

Stel ik sluit zo'n homeplug op mijn router aan en de ander boven op mijn pc. Zou dit mijn downloadsnelheid verbeteren? De pc boven geeft wel aan dat de verbinding met het wireless netwerk ''goed'' is alleen is een verschilvan 2200kb/sec beneden en 800kb/sec boven wel erg groot.

ik wil dus best investeren in een homeplug a 100 euro als dit verbetering oplevert.

zo nee wat is dan een alternatief?

graag jullie reactie

Beste, edculinair

ik heb het zelfde abbonement als jou:) erg snel moet ik zeggen.
Maar even over jou vraag, via draadloos downloaden zal simpelweg bijna altijd snelheidsvermindering veroorzaken
behalve als je voor de router zit want dan heb je de beste ontvangst;) ik raad je toch aan met kabel te werken omdat het
veel stabieler is en hogere snelheden kan bereiken. Ik heb zelf geen ervaring met homeplugs voor internet via stopcontact,
Het schijnt dat het goed werkt. Ik zou als ik jou was bellen naar ziggo voor advies of eens te informeren bij de dichtsbijzeinde
electronica zaak.

Mvg, codGmer

ps: ik merk dat ik een beetje laat ben qua reageren

Waar staat je modem en waar staat je router wil ik even weten .

Als het mogelijk is, kun je een andere antenne op je router zetten.
Eenvoudigweg uitwisselen, met bv. een 10 omnidirectional antenne.
Heb ik ook, bereik overal perfect.

Hallo mensen! Allereerst bedankt voor de tips!

Er waren een aantal mensen met vragen dus die zal ik hier even beantwoorden.

Mijn modem en router staan bij mij alleei beneden naast elkaar. Als ik op de bank zit heb ik dus logischerwijs perfecte ontvangst en haal ik mijn maximale downloadsnelheid.

Het aantal streepjes wat ik boven aan ontvangst heb is 3, en beneden is dit 5.

Ik zal eens kijken wat er voor mij mogelijk is qua antenne of accespoint (weet niet precies wat een accespoint inhoud)

Meer tips en adviezen zijn welkom, zo ook ervaringen met zogenaamde home plugs.

Graag jullie reactie

Je kunt er vanuit gaan dat er wel wat aan storing tussen de router en de ontvangers boven zit. Volgens mij heb je 3 mogelijkheden. Een kabel naar boven vanaf router (1e keus) of kabel vanaf modem EN router naar boven (2e keus, boven wil je MAX aan speed hebben) of router op een hoge plaats op de begane grond plaatsen (3e keus).

Kabeltje kost bijna niets en valt best wel netjes weg te werken.

Aanvulling: accesspoint is een apparaat wat vaak gebruikt wordt om draadloze verbinding op simpel modem mogelijk te maken. Is voor jou geen praktische oplossing omdat je dit op je modem of router moet aansluiten en dan het AP ergens moet plaatsen waar het signaal niet belemmerd woirdt.

Laatst bewerkt:
Je modem moet zo dicht mogelijk bij het ISRA punt geplaatst worden, dit is meestal in de meterkast.
Van daaruit zou ik een UTP kabel naar boven trekken ( dit kan meestal wel naast de telefoonkabel die er al ligt).
Op een slaapkamer zet je dan de router neer en van aldaar kun je kiezen voor een UTP kabel naar je pc of wireless gaan gebruiken.

Deze situatie heb ik hier thuis ook gemaakt en iedereen, zowel boven als beneden heeft perfecte ontvangst, kabel en wireless.
Ziggo 120Mbit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan