draadloos driver van aspire 5600 kan niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

redbull22

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
ik wil bij de fabrikant acer de drivers halen van boven vernoemde laptop en dan instaleren maar die gaat niet via winzip hoe kan ik dit wel doen zo dat ik draadloos verbinding heb
dit is het einige wat de laptop mis doe voor de rest is hij in orde

Ik neem aan dat er een wifi kaart in je laptop zit

download het & pak het uit
Dan open je het bestandje en installeer je de drivers op je computer

MVG Leandro Kippuw

a. Welk besturingssysteem staat er nu op? Toch XP, omdat je vraag in de XP sectie staat?
b. Bovendien kunnen er van 3 verschillende fabrikanten wifi-module geïnstalleerd zijn:
Atheros
Broadcom
Intel

Dus zoek ook even uit welke fabrikant precies: Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), dubbelklik op het apparaat dat de wifi module is, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID uit het pull-down menu en geef ons de VEN_XXXX id die dan getoond wordt.
Is die VEN_8086, dan is het een Intel wifi module.
[de 2 andere fabrikanten weet ik even niet uit mijn hoofd, maar kan ik opzoeken zodra je met de informatie over de brug komt.]
c. Zover ik kan zien zijn alle XP drivers in .zip formaat. Waar je misschien de mist mee ingaat is dat je het installatie-programma start vanuit Winzip.
Dat is fout: Je moet de drivers eerst helemaal uitpakken (bijv. in een nieuwe map) en het installatieprogramma starten van waaruit je het .zip bestand had uitgepakt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dnties merci voor de nodige uitleg het probleem is hier meede mee op gelost

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan