Draadloos e Internet problemen/sloom op de ps3

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
201
Beste Helpmij Gebruikers,

ik heb een ps3 phat 80GB. Wanneer ik mijn ps3 aanzet dan start hij mijn Gebruiker automatisch. En ook word dan mijn Psn ( playstation network)
automatisch gestart omdat ik hem zo ingesteld heb. Mijn probleem is nu als mijn gebruiker automatisch is gekozen en aanstaat. Dan gaat de psn automatisch verbinding maken om aan te melden maar hij meld niet snel aan. Het duurt eerst tussen de 4-6 minuten om aan te melden en als hij een maal is aangemeld dan duurt het nog is 12 minuten om 65 vrienden te laden als al mij vrienden op psn zijn geladen kan ik de game starten en kan ik de spel online spelen (call of duty black ops 2) als ik een online Match heb gevonden en speel dan kijk ik tijdens de game hoeveel verbinding ik heb dan zie ik 4 strepen de maximale maar als het spel op de helft is dan word ik er in eens uitgegooid en krijg ik de melding conection time out of ik soms kan ik niet eens verbinden met de black ops 2 servers krijg dan die fout dus ik kan soms gewoon niet normaal spellen of ik kan niet verbinden of ik word er uitgegooid op de helft van een match

ook als ik de internetbrowser open doe om te kijken of me internet snel genoeg is moet ik 9 minuten wachten voor dat de website van playstation open is en als ik een website waar veel foto's staan open doe moet ik soms 11 minuten wachten tot die geladen is

als ik naar de status van mijn internet kijk via instelling van ps3 kijk naar instellingen en verbindingstatus zie ik dat mijn verbindingsmethode draadloos is en 87-89% of soms 80% is

Tussen mijn ps3 en mijn router/modem in een zit een kamer er tussen als de deur van mijn kamer en de deur van waar de modem/router in een staat open zijn dan staat de modem en de ps3 schuin tegen over elkaar maar als nog slecht verbinding

de internet die we hebben is van ziggo en we hebben een router/modem in een merk ubee evw3200 we gebruiken wifi en 1 lan kabel voor onze enigste desktop computer

ping is 16ms en download snelheid is 23.21 mbps upload 5.82 mbps


hopelijk hebben jullie oplossingen hoe ik beter verbinding heb via wifi om te kunnen gamen via wif

Vriendelijke groet, Musaneter1
 
beste,svenvg93

ik heb met de wifi scanner die ik via u link heb gedownload gekeken via me laptop naar de vrije kanaal die er was en daar was 11/1/6/8/7 in gebruik en dus 2/3/4/5/9/10/12/13 nog niet in gebruik door me straat maar alleen toen ik naar de instellingen van de router ging via de desktop computer om de wifi kanaal te wijzigen zag ik dat mijn router al op 13 stond wat ook nog is wat niet in gebruikte kanaal was door me straat en kanaal 13 hadden we sinds we deze router hebben (nog nooit gewijzigd) en hij staan ook op 2.4 GHz en op kanaal 13 vind ik problemen met de ps3 en de draadloos verbinding

toen we de Bij Router/modem in een kregen is meteen na aansluiten dede Router naam voor wifi Aangepast en ook de Wachtwoord met WPA2-PSK TKIP en AES

op kanaal 13 waar hij al op stond werkt de enige laptop die we hebben en 2 Samsung galaxy telefoons en 1 Iphone5 netjes op de wifi zonder gebreken en andere enige problemen desktop computer werkt netjes op Bekabelt ( LAN )

maar ik heb de router gereset door alles naar fabrieksinstellingen te zetten en meteen weer de Wifi Naam En Wachtwoord Terug Naar het Oude te zetten (is makkelijke Wachtwoord van 11 Letters om in te typen op ps3 met ps3 toetsenbord in ps3 zelf die in scherm komt) nu heb ik ook de Wifi kanaal op Auto staan (ging naar auto bij resetten router)maar ik weet niet of dit gaat helpen

ik had de wifi kanaal op 13 staan en de 802.11 Band op 2.4 GHz hij staat nu nog op 2.4 GHz (ik kan ook 5 GHz kiezen) Wifi kanaal Staat nu op Auto Current : 6***Interface Level: servere

dit is wat ik gedaan heb heb het nog niet getest is ook gister avond rond 23:20 ingesteld omdat dan wifi netwerk rustig zou kunnen zijn en de instellingen van ps3 zijn gereset (niet de ps3 helemaal maar alleen instellingen) met Gegevens behoud

Groetjes, Musaneter1
 
Okew, Is kijken of dit inderdaad werkt voor je.

De 5GHZ band is meestal minder druk bezet dan de 2,4GHZ. Alleen ondersteund de PS3 geen 5GHZ. Je zou eventueel ook kunnen kijken naar Powerline adapters. Blijkbaar wordt het signaal te veel verstoord voor een stabiel verbinding.
 
de wifi op de ps3 werkt nu beter ik kan tot het einde spelen in een match van 10min met 2strepen in de game normaal lukte dat niet maar alleen haper de poppetje wel is soms en krijg ik in de beeld conection intercurppt ofz van dat verbinding niet goed is maar kan wel spellen tot het einde maar maak als nog 24 kills tegen 32 death's

en de modem/router in een van ziggo kan inderdaad verstoord zijn want de modem staat op de computerbureau van waar ook een computer staat naast de computer scherm zit meteen de router omdat daar ook de coax cabel in de muur zit en in de zelfde ruimte met de modem staat er ook een Philips led tv en een Hd ontvanger voor om met schotel buitenlands tv te kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan