Draadloos en met kabel router

Status
Niet open voor verdere reacties.

RinusNoord

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo Allemaal.

Ik heb een linksys router model wrt54gc ver.2.0 router overgenomen maar weet er verder niks van nl geen cd-rom.
Heb wel de setup gedownload ,maar ik weet niet precies hoe het allemaal werkt.
Ik heb een Caiway internet modem en ik draait nu met een bekabelde router 2 comp maar omdat ik nu ook een minilaptop heeft wil ik deze draadloos gebruiken.
Nu is mijn vraag kan deze router zowel draadloos als met kabel tegelijk werken want daar kom ik even nog niet uit.En met welke comp, kan ik hem dan het beste install, de gewone of de mini laptop.
Als iemand mij kunt helpen dan graag in eenvoudige stappen want ik ben geen comp,nerd.

Rinus.

Hallo Rinus,

Ik snap niet waarom je een CD gebruikt om een router te installeren? Als je de router in het stopcontact doet, je haalt de lan kabel van de modem uit de computer, die doe je in de router. De vast computers, doe je in de lan poorten van de router. Als je met je mini laptop op zoek gaat naar het netwerk heet het: Linksys (onbeveiligd). Daar verbind je dan mee, daarna je Standaard Gateway. Dat staat bij Netwerk. Dat typ je in je webbrowser, dan krijg je inlogscherm. Username: Admin. Password: Admin.

Dan verander je bij Wireless, je Netwerknaam en wachtwoord en het werkt.

Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bas

Ja dat heb ik nu allemaal, alleen ik krijg geen verbinding met de modem.
Mijn vaste Pc XP Home en mijn mini laptop Win 7 starter zien de router wel.
krijg ook lan, en wireless melding dat ik verbindig heeft.
Maar ik kom niet op het internet ingelogd.

Rinus.

Wanneer je die wrt54gc gebruikt hebt overgenomen, zullen er wel bepaalde instellingen instaan.

Dus, de router resetten naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen

Heb ik ook al meteen gedaan.
Ik zal wel iets verkeerd doen in de instellingen.

ik heb eerst gewerkt met een router voor lan aansluiting.

Moet ik nu een nieuwe vebinding maken of kan ik op de oude verbinding doorgaan?

En als ik de draadloose router install, moet dat met autom, DHCP verbinding dan kan ik nergens iets vinden
om mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen of hoeft dat hier niet bij??????

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan