draadloos en voor 1 ip

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
een vraagje van overbuur

hij heeft ook een linksys type weet ik niet juist

is het mogelijk uw draadloos internet zo in te stellen dat er maar 1 pc of ip op internet kan
zodat niemand kan inbreken op zijn lijn

hij heeft al een wepsleutel 128 bit, dat lijk mij genoeg dat ze ze niet kunnen gebruik maken van zijn lijn
maar hij ziet overalhackers en zo:D

Die Linksys ondersteunt vast ook wel WPA, dat is veel betrouwbaarder.

wpa zal hij accespoint niet hebben want de mijne is jonger en ondersteund het niet

hoe kan je mac-filter instellen

Geplaatst door ibiza
wpa zal hij accespoint niet hebben want de mijne is jonger en ondersteund het niet

hoe kan je mac-filter instellen

Ik heb ook een linksys die ondersteunt WPA wel dus zou zo maar kunnen dat hij het wel ondersteunt

mac-filter kun je bij mijn router (kan per linksys router misschien iets verschillen vanwege misschien andere opties) instellen bij Securiry en dan staat er daar een knop mac-filter settings ofzo, kijk daar eens

Log in op je access point met http://ipadres (vul hier het ip adres van je router in). Zoek naar de sectie security en vink aan dat je mac adres control wilt gebruiken. Vul daar het mac adres in, inclusief de streepjes. Bevestig de wijzigingen met ok.

Hoe kom je aan het ip adres van je access point en je mac adres:
Klik op start en uitvoeren
Tik daar in CMD en geef enter
Er verschijnt een zwart scherm. Tik daar in IPCONFIG /ALL en geef enter (let op de spatie tussen ipconfig en /all)
Er verschijnt nu een heleboel informatie. Het ip adres van de router is dat wat achter gateway staat. Het mac adres zie je in die lijst ook staan, neem het adres dat bij je draadloze netwerkkaart hoort (waarschijnlijk heb je meer dan een netwerkkaart)

ik heb een wap54g van linksys
die ondersteund blijkbaar ook wpa
heb het nooit ingesteld ,wel web encrepty

wel zou ik graag ietje meer info weten hoe je je mac adres filtert
heb naar menu van router maar daar vind ik nergers een menu security of zo

heb IPCONFIG /ALL geprobeerd daar stond alleen renew all
dan heb winipcfg gedaan dan kreeg ik ipconfiguratie
(ik draai nu millenium)

is mijn mac-adres het adapteradres van draadloze verbinding

want daar stonden 12 letters dus ik vermoed van wel

Status
Niet open voor verdere reacties.