draadloos gebruik van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ploegi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Een niet zo handige 65 plusser,vraagt het volgende:
Kan ik net zoals bij een Ipad,ook gebruik maken van een microchip,om overal bereik te hebben?Zo ja,zijn alle laptops hiervoor geschikt?Ik wil een laptop aanschaffen,maar het leek me zo handig om dan zo`n chip te gebruiken vooral bij een maandenlang verblijf in ons zomerhuis en als we met de caravan naar Spanje gaan.Ik had inmiddels een I-pad aangeschaft,maar vond hem te klein.Daarom nu een laptop,misschien wel 17 inch,maar als je ook hierop een chip kan gebruiken en een abonnement van bijv.Vodafone voor 9,95 per maand,zou dat fijn zijn.Wie helpt me uit de droom??????

Laatst bewerkt:
O.a. de Probook serie van HP heeft de mogelijkheid om een simkaart rechtstreeks in je notebook te drukken.

Er zijn inderdaad ook wat exotische laptop modellen op de markt, waarbij het mogelijk is om een zogenaamde simkaart rechtstreeks in de laptop in te steken.

Een stuk makkelijker wordt het al wanneer gebruik wordt gemaakt van een zogenaamde internet-dongle. Zo'n dongle heeft iets weg van een usb-geheugenstick en biedt de ruimte om een simkaart te plaatsen. Om via een dergelijke wijze mobiel internet te gebruiken is wel een stukje prijziger dan via de mobiele telefoon, terwijl de verbinding technisch gezien niet anders is. Tja, de telecom providers zijn daar de schuldige in.

Een omweg die sommige gebruikers inzetten is het zogenaamde "tethering". Daarbij wordt een reeds bestaande mobiele telefoon met mobiel internet abonnement gekoppeld aan de laptop of Ipad, zodat die apparaat via deze telefoon alsnog op internet kan. Het grote voordeel zou hierbij zijn dat er geen apart (duurder) abonnement hoeft aangeschaft te worden. Providers proberen dit echter te verbieden, door een limiet te zetten om de maximale hoeveelheid data dat gedownload wordt.

Vriendelijke groet,

Sander
PCHulpNederland (twitter: @pchulpnederland)

Nou zo exotisch is Dell ook weer niet.

Gewoon een dongel kopen en een kaartje van het land waar je verblijft.

dongel buitenland

Ik ga tweemaal enkele weken naar India, en twee maanden daar tussenin naar SriLanka. Ik dacht een prepaid Albert Heijn dongel aan te schaffen en dan in India en Sri Lanka een lokale sim kaart aan te schaffen. Het schijnt echter dat AH z'n Simlock een jaar lang geblokkeerd houdt. Iemand suggesties?

Zoek vantevoren uit of de dongel die je hier koopt compatibel is met de SIMS/netwerken aldaar. Is nogal lastig om pas ter plekke te ontdekken dat het niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan