draadloos geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

celine

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
beste allemaal

Ik heb hier het volgende probleem sinds een maand heb ik een draadloos accespoint.
ik heb een internet verbinding van chello met modem nu heb ik daar een swith achter met een bedraadde verbinding naar pc 2 op de swith heb ik het acces point aangesloten en daarop had ik 2 pc's en een laptop die allen internet hadden maar sinds afgelopen weekend heb ik geen internet verbinding meer via het acces point alles al opnieuw geinstallert.
Op alle draaloose pc's geeft hij aan dat er wel dingen worden vrzonden maar er word niets ontvangen.

kan iemand mij helpen ik weet het niet meer.

lavast bedankt Celine.

Wel een heel warrig geheel.
Normaal heb je:
1 Het kabelmodem van Chello
2 Een (al of niet draadloze) router, waarop vervolgens de pc's en/of notebooks zijn aangesloten.

Nu kan het zijn dat je het begrip 'router' verward met 'switch'.
Maar méér dan een router heb je niet nodig.
Dus vanwaar die switch?
Als je het hebt over wél ontvangen, maar niet verzenden; bedoel je dan mail?

Kom je er nu helemaal niet uit, dan is het wellicht handig om iemand er eens even naar te laten kijken ....

Beste Valijn.

1 heb ik het kabelmodem van chello.
2 hieraan heb ik een switch met daarop 1 pc die bedraad is.
3 op de switch heb ik ook het draadlose access point aangesloten en op het draadlose gedeelte heb ik 2 pc's en een laptop.

Alles werkte en heeft het 4 weken goed gedaan maar nu niet meer.

Als ik op de laptop kijk staat er onderaan een tekentje van de draadlose verbinding als ik hier op klikkrijg ik de status.

Hierop het tabblad algemeen staat bij activiteit verzonden 142 ontvangen 0 hij wil niets ontvangen.

groet Celine.

Kan je op het accesspoint ook een bekabelde aansluiting maken?
Dat zie je aan de achterkant, waar dan meerdere netwerkaansluitingen zitten.
Ik denk dat het mogelijk te maken heeft met de switch tussen je kabelmodem en je accesspoint, vandaar die vraag.

Beste Valijn

Nee achterop mijn access point kan ik geen kabels aansluiten alleen de ene naar de switch.

Misschien kan en reset van moden en access point nog een oplossing zijn.
Vast gelopen firmware oid kan een oorzaak zijn.
Het is plotseling gekomen, waarom zouden er dan instelling gewijzigd zijn.

Hoi Meubelmaker,

Inderdaad, als het een maand wél goed heeft gewerkt kan het eigenlijk niet aan de installatie van switch en router liggen zonder dat daarin iets is gewijzigd.
Kan het zijn dat degene die aan de 'andere' kant van de switch zit iets gewijzigd heeft (mogelijk omdat je de internetverbinding 'deelt'?).

Beste Valijn,

Dit denk ik niet dit is de pc van mijn dochter en die kan verder nergens bij alles geblokeerd.

Ik krijg het idee dat het access ponit niet goed is heb alles volgens mij goed ingesteld mijn laptop (draadloos) verzend wel data maar het acces point ontvangt niets.

Ik denk dat het een kwestie is van alles opnieuw instellen.
Hoe je dat echter met een switch regelt, die tussen een draadloze router in geplaatst is, weet ik niet.
Zonder switch kan je de zaak opnieuw in (laten) stellen. Mogelijk is dat nog een optie:

Mocht je er helemaal niet uit komen.... wellicht woon je in de buurt van Arnhem .... ?

Heb je je access point al eens gereset dan...?

Je laat van alles horen maar niet of je nu wat gedaan hebt of veranderd hebt?

Even een opmerking, als je achterop je accesspoint een netwerk aansluiting hebt. Kan je hem in elk geval rechtstreeks op je PC aansluiten, evt met aanpassing van IP adres ed. maar dan kan je hem wel gemakkelijk configureren

Valijn zei:
Kan je op het accesspoint ook een bekabelde aansluiting maken?
Dat zie je aan de achterkant, waar dan meerdere netwerkaansluitingen zitten.
Ik denk dat het mogelijk te maken heeft met de switch tussen je kabelmodem en je accesspoint, vandaar die vraag.

Hoi PcAnimal, die vraag had ik al gesteld (en is beantwoord)

Valijn zei:
Hoi PcAnimal, die vraag had ik al gesteld (en is beantwoord)

Antwoord daarop was "Nee achterop mijn access point kan ik geen kabels aansluiten alleen de ene naar de switch." dus zit er een kabel aansluiting op.
Dus kan hij ook direct op de pc.

Eve lezen volgende keer.:D

Dag pcanimal,

Ff goed lezen:
celine zei:
... Nee achterop mijn access point kan ik geen kabels aansluiten alleen de ene naar de switch.....

Met andere woorden, wanneer de switch ertussenuit is, gaat deze kabel naar het kabelmodem. Mag jij vertellen waarop de pc dan alsnog moet komen ..... (het ging om een draadloos accesspoint!

Op die aansluitng natuurlijk, dan configuren en dan weer terug in je netwerk zetten.

Zo zal je ze toch moeten configureen als die beestjes in je netwerk wil hangen.
Hoe denk je een accesspoint in een netwerk te hangen als dit niet het zelfde is als de fabrieks instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan