draadloos geluid .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeuGem

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
1.306
Hoi,

Ik heb zo'n 400 geripte cd's op m'n schijf staan. (deels laptop, deels netwerkschijf).
Zou het zo aardig vinden om muziek vanaf mijn laptop draadloos af te kunnen spelen via mijn geluidsinstallatie in de woonkamer.
Als ik het nu wil doen, moet ik met een kabel door de kamer werken.

Ik heb het volgende al - zonder resultaat - geïnvesteerd:

Airport express van Apple (90 euri) als extra in m'n netwerk .... geeft alleen maar een haperend geluid. Bovendien alleen compatible met iTunes en ik wil muziek 'programma-onafhankelijk' aan kunnen sturen. Maar nogmaals: het werkt gewoon niet goed. Het ding ligt te verstoffen in een la .....

Wireless Audio Transmitter van Sitecom (60 euri) ..... geeft geen goeie connectie en alleen een storend geluid. Vanmorgen aangeschaft, maar gauw maar weer terug ermee straks.

Kom me niet aan met praatjes als 'andere kabel' etc. want ik gebruik een geluidskabel tussen draadloos apparaat en versterker die op m'n gewone cd-speler prima werkt.

... eerlijk gezegd heb ik de indruk, dat er niet iets is wat storingsvrij in mijn situatie draadloos - alleen maar - geluid feiloos via m'n versterker afspeelt.
 
Laatst bewerkt:

Ik heb alles uitgevoerd wat ik kon vinden. Dus ook wat jij zegt - pairing - een aantal keren.
Overigens staat dat in de bijgeleverde 'gedrukte' handleiding precies omgekeerd dan op de website.
Ik meld deze als 'opgelost'', hoewel dat uiteraard niet het geval is. Helaas overkomt me dat nogal eens: ik krijg geen échte goeie tip of oplossing op mijn vragen.

De WL-060 is inmiddels terug naar de Dixons. Het apparaat deugde niet.
Gebruik nu de Airport Expres, maar daarbij het volgende probleem:

Als ik hem als volwaardige router op de kabelmodem aansluit geen enkel probleem met het geluid. Sluit ik hem draadloos op mijn gebruikelijke router aan als uitbreiding van het netwerk, dan krijg ik er geen fatsoenlijk geluid uit via de draadloze aansturing vanaf mijn laptop.

Kortom, feitelijk blijft mijn - ik dacht simpele - vraag: hoe kan ik vanaf mijn laptop draadloos audio via mijn hifi-installatie afspelen. Kennelijk blijft daarvoor met alle prachtige 'hoogstandjes' geen zuivere en storingsvrije oplossing voor ..... :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan