draadloos groot huis??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Mij is gevraagd te helpen met het aansluiten van alle PC en laptops voor mensen in een groot huis.

Nou simpel, 1 draadloze router en verder allemaal USB wifi-sticks en ingebouwde wifi....

Maar het bereik van 1 draadloze router is niet groot genoeg om het hele huis te dekken.

Ik heb vernomen dat er draadloze routers zijn die als een soort 'doorgeefluik' kunnen functioneren. Klopt dat? Kan iemand mij hierover informeren?

Moet ik er dan voor zorgen dat er op iedere verdieping een netwerkkabel ligt er daarop de router aansluiten? of werkt dat 'doorgeefluik' ook draadloos??

Welke routers zijn hiervoor geschikt? Waar moet ik op letten als ik deze routers aanschaf?

Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt.

Nossie

Wat noem je een groot huis???

Ik woon hier in een groot grachtenpand met 11 verschillende bewoners over 3 etages en iedereen heeft probleemloos draadloos internet met 1 router

Het meest simpele.
Beneden bij je modem een draadloze router instellen als DHCP server.
Een UTP kabel naar boven (midden van het huis) naar een bijgekochte router.
Prik die kabel in een van de LAN poorten, en disable de DHCP functie.
Evt. een sterkere omnidir. antenne i.p.v. de originele, en voila het hele huis heeft een fatsoenlijke verbinding.

Vergeet uiteraard niet om ook op de switch (dat is het nu) de beveiliging in te stellen.

Wat noem je een groot huis???

Ik woon hier in een groot grachtenpand met 11 verschillende bewoners over 3 etages en iedereen heeft probleemloos draadloos internet met 1 router

Ligt er wel een beetje aan welke router je hebt en of je door gewapend betonnen vloeren en muren heen moet.

Gewoon met een LinkSys WRT54GL met DD-WRT als firmware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan