Draadloos headset apparaat op afstand aanzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Powersik1

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2013
Beste mensen,

Ik ben eigenaar van een Logitech G930 headset. Helaas is hier wat mis mee, alleen heb ik geen garantie meer.
Sinds een jaar is het aan / uit knopje van de headset los gaan zitten. Deze is na talloze keren min of meer naar binnen afgebroken en ver in de oorschel geduwd. In zovere dat het geen contact meer maakt met het aan/uit mechanisme.
Wat een naakt printplaat achtige textuur achterlaat door een hele kleine opening waar eerst een aan knopje zat. Ik ben heel eigenwijs met een schroevendraaiertje de print plaat ondersteboven bespeurd. Ik heb hem 3 x aangekregen. Maar er is geen duidelijk contact punt waarop ik moet drukken om de G930 alsnog aan te krijgen. Als ik deze trend doorzet ben ik bang dat ik de printplaat ook zal slopen. En ik vroeg me af of er een simpere manier is.

Er zal vast toch wel een slimme programmeur zijn geweest in computer wereld die een wireless apparaat als een G930 headset vanaf de desktop softwarematig kan laten aan en uit zetten.
De optie is iig niet aanwezig bij de standaard G930 software. Kan iemand mij helpen?

Je kunt natuurlijk in apparaatbeheer van Windows het apparaat in en uitschakelen maar dit heeft weinig zin als er een breuk zit in de contacten. Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe headset.

Dat het uiteindelijk tijd word voor een nieuwe headset dat snap ik. Misschien in mijn geval wel nog wel zo snel mogelijk. Maar als de headset wel nog gewoon aan kan dan wil ik nog even deze gebruiken.
Ik kan inderdaad in apparaatbeheer het apparaat in/uitschakelen. Maar dan schakel je de softwarematige herkenning van aan het USB aangesloten apparaat uit en de software voor dat apparaat (de G930 dus)

Dat is totaal niet in relatie t/m het elektrisch aanslaan van de headset. Het onder stroom staan van de headset dus dmv het aan/uit contact in te drukken. Die dus niet meer werkt. Waardoor mijn vraag dus luidt of er software bestaat die dan alsnog het apparaat kan aanzetten. Dit kan natuurlijk niet als het aan / uit mechanisme compleet mechanisch is want dat moet er fysiek een circuit worden gelegd dmv de knop. Misschien wordt het dan meer een elektrisch verhaal dan een computer verhaal en zal ik hier niet zo snel hulp vinden. Maarja, ik moest dit ergens vragen natuurlijk. Ik bedoel maar te zeggen dat als ik op "computer uit schakelen" klik in Windows dan is er toch ook een code die een circuit onderbreekt zodat de stroom van me computer word afgesloten.

Als mijn headset accu bijna leeg is dan is er toch ook software die het apparaat stil legt. Mede daarom had ik gehoopt dat je zoiets met mijn headset kan doen.

Ook wil ik er helemaal nog niet vanuit gaan dat er een breuk in de contacten zit. Dat zou best eens kunnen en daar zit dus een kans in. Ik kom juist op deze website een hele specifieke vraag stellen er even nog vanuitgaande dat zoiets niet het geval is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan