draadloos in combinatie met bedraad

• Onderwerp starter Onderwerp starter ecd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ecd

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Ik heb een tot volle tevredenheid draaiend bedraad netwerk maar nu is een van de kinderen aan komen zetten met een laptop, Is het nu mogelijk om aan mijn router op de bovenverdieping een wireless router te hangen om die laptop draadloosa in het netwerk te hangen?

Dat kan, maar een accesspoint is makkelijker: 1x instellen, aan een router hangen, en klaar is kees.
Bij een router achter een router moet er veel meer geregeld worden.

Tijs.

Ben het niet met Thijs eens . Ik heb de draadloze aangesloten op de bedraade , hoefde niets in te stellen ( behalve een beveiliging . wep )
Hans

Het kan gewoon maar dan moet je het ip van de wireless router wel veranderen.
Je moet namelijk zorgen dat die niet het zelfde ip krijgt als van de router!

Dat moet alleen als beide ip's hetzelfde zijn .
Bij mij waren ze niet hetzelfde , dus dan hoef je ook niets te veranderen.
Hans

Ok, we willen argumenten horen. Dat kan (lijst is niet volledig):

Nadelen van draadloze router:
1. Portforwarding moet doorgaans op beide routers worden ingesteld, behalve als de draadloze op 'bridging' mode gezet kan worden (en daar dan ook op gezet moet zijn).
2. Zoals genoemd: Ip-adressen mogen niet overlappen met de router die er al staat.
3. Problemen met VPN-verbindingen etc. zijn te verwachten met een router-na-router configuratie.

Voordelen accespoint:
1. Bij verandering van internet-provider kan het accespoint direct gebruikt worden, vooropgesteld dat die nieuwe provider direct een router of een modem/router combi bijlevert. Geen (ip-)aanpassingen nodig.
2. (Afhankelijk van type): Betere ontvangst; apparaat is speciaal en uitsluitend om draadloze toegang te verschaffen.

Ik kan hiermee nog wel even doorgaan, maar ik benadruk nog maar een keer het gemelde gemak dat je hebt met een accespoint: 1x instellen, en je hoeft er nooit meer aan te komen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is inmiddels gelukt door een router aan de router te hangen, het werkte direct.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan